[Linux] Re: linux & freebsd

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Thu 12 Sep 2002 - 16:55:15 EEST

On Thu, 2002-09-12 at 16:07, reni wrote:
> Bilakis benim sorunum da up2date ile olmustu ve oldu da...
> Suan USA da yasayan sistem programcisi elemamim redhat 6.2 ile
> hack edildiginin tarihinine de Burak Bey canli tanigidir.
> Durumu Genel M=FCd=FCre aktardigimde ilk dedigi sey siz
> FW yi devre disi birakir birakmaz adamlar hemen orada mi bekliyormus???
> Heheu tabiki beklemiyor ama Redhat 6.2, o zaman 7.0 kullanilmakta
> ve arkadasim pacth lerini yapmamis aciklar var...vs vs gibi detaylara
> girmeyim yine listeyi mesgul etmeyim. Kisaca Up2date yok security de yok

Patch'lerin yapilmamis olmasi, paketlerin guncellenmemis olmasi... Her
ikisi de up2date kullanildiginda cok daha kisitli sureler ile olabilecek
bir sey. Berk Bey'in onerdigi gibi up2date benzeri bir guncelleme
yoneticisi kullandiginizda FreeBSD'nin cvsup'ini periyodik
calistirdiginizda eriseceginiz saglamlik duzeyine erisebilirsiniz.

> Ben yanilmiyorsam Burak bey de security danismanligi yaptigi
> hemen bir cok yerde FW isini BSD ile cozuyor aceba o neden bu
> secimi yapiyor sizce?

Guvenlik duvari olarak neden BSD kullandiginizi sorgulamiyorum;
IPTables'a gore ipf'in ve (artik) pf'in daha basarili bir yazilim oldugu
konusundaki fikrim hala gecerlidir.

Siz genel bir kavramdan; sunucularda FreeBSD kullanmaktan soz ettiginiz
icin o sorgulaniyor... Guvenlik duvarinda neden BSD kullandiginizi kimse
sorgulamiyor... :)

sevgiler, selamlar.
--=20
Burak DAYIOGLU
Phone: +90 312 2103379 Fax: +90 312 2103333
http://www.dayioglu.net ICQ UIN: 72276975