[Linux] linux & freebsd

From: reni (reni@glowingeyes.net)
Date: Thu 12 Sep 2002 - 16:07:56 EEST

Selamlar,

Thursday, September 12, 2002, 11:31:16 AM, you wrote:

BD> On Thu, 12 Sep 2002, reni wrote:

BD> Merhaba,

BD> Bana oyle geliyor ki BSD dokumanlarini okumak icin harcadiginiz
BD> zamanin yarisini bile Linux dokumantasyonu icin harcamamissiniz.

maalesef tembelimdir :( genelde okumak yerine uygulamaya calisirim
keske okuabilsem.

BD> Yukarida bahsedilen sistem guncelleme periyodu gercek bir paket
BD> sistemi kullanan tum Linux dagitimlari icin de gecerlidir.

gercek bir paket sistemi derken neyi kasdediyorsunuz? Ucretli Linux
lari mi? anlayamadim.?!

BD> Ornek olarak Red Hat ve SuSE'yi alacagim. Red Hat'e ait "up2date"
BD> yazilimini calistirmaniz, yukarida bahsettiginizi adimlarin
BD> tamamini gerceklestirmek icin yeterlidir. Eger sizin icin
BD> en onemli kistas bunu kac admida yaptiginiz ise, buyrun iste
BD> size tek adim.
Bilakis benim sorunum da up2date ile olmustu ve oldu da...
Suan USA da yasayan sistem programcisi elemamim redhat 6.2 ile
hack edildiginin tarihinine de Burak Bey canli tanigidir.
Durumu Genel Müdüre aktardigimde ilk dedigi sey siz
FW yi devre disi birakir birakmaz adamlar hemen orada mi bekliyormus???
Heheu tabiki beklemiyor ama Redhat 6.2, o zaman 7.0 kullanilmakta
ve arkadasim pacth lerini yapmamis aciklar var...vs vs gibi detaylara
girmeyim yine listeyi mesgul etmeyim. Kisaca Up2date yok security de yok

Daha eski bir deneyim daharedhat 6.2 Ipchain de kurduk ve 2000 mart ayinda hacklendik
nedeni ise up2date yapamadim diye.. ve belkide 1-2 acik oldugu icindir .... ama who knows??!?!

Simdilerde Kernelerlar derlenmis toparlanmis guvenlik aciklari kapanmis
source treeler derlenmis olabilir. Bunun icinde denemek gerek. izlemek
ve yasanmisliklari dikkate almak gerek.

BD> up2date'in diyelim ki ismini begenmediniz kullanmak istemiyorsunuz.

BD> ftp://ftp.linux.org.tr/pub/redhat/updates/7.3/en/os/i386/
BD> dizinini makinaniza cekiyorsunuz.
BD> wget -m ftp://ftp.linux.org.tr/pub/redhat/updates/7.3/en/os/i386/
BD> herhalde yeterli komut olacaktir.

Tamam denemek isterim hatta bir linux internel ag kurmayi planliyor ve
bu yonde calisiyorduk o zaman tavsiyenizi dikkate alacagim.

BD> Sonra bu dizinin icine giriyorsunuz ve "rpm -Fvh *" komutunu veriyorsunuz.
BD> Yukarida bahsettiginiz gibi once glibc'yi upgrade etmek lazim, vs
BD> gibi bir sorununuz olmuyor.

BD> SuSE icin ise durum cok daha dramatik. YaST2 icinde, update URL'ini
BD> giriyorsunuz ve update tusunua basiyorsunuz. Bu kadar.
BD> Red Hat icin alternatif yolu SuSE ile de yapmaniz pek mumkun...

BD> Pardon ben base sistem'in bir paket olmamasinin ama diger etrafindakilerin
BD> paket olmasinin nassil bir avantaj sagladigini anlayamadim.
BD> Bu ayrim sizin paket yonetiminizi nasil daha kolay bir hale getiriyor ?
Siz bana up2date lerde sistem kernel i tumden indiriyor artik
diyorsunuz degilmi? yani benim RPM leri indirmem tek tek paketleri
secmem filan gerekmiyor oyle mi? paketlerin prerequistlerini de bilmem
gerekmiyor oyle mi?

> [...]
BD> Windows 95'in de preemptive multitasking yaptigini soylesem...

BD> Bu yukaridaki dokumanda Darren Reed'in gelistirdigi ipfilter'in
BD> nasil yapilandirilacagi anlatiliyor. Bir paket filtreleyicisi
BD> nasil oluyorda yonetim ve kurgulamasini yansitabiliyor.

BD> Ek bir hatirlatma. Darren Reed'in "ipfilter" yazilimi su anda
BD> Ne FreeBSD, ne OpenBSD ne de NetBSD ile varsayilan paket filtrecisi
BD> olarak geliyor.

BD> Sonradan eklenen bir yazilimin BSD'ler gibi base system yonelimli
BD> isletim sistemlerini betimlemek icin dogru bir kistas oldugunu
Sonradan eklenen diye neyi kasdetmektesiniz? Ben FreeBSD yuklerken
sistem icerisinde sadece ayarlari yapmam yeterli oldu tipki Linux
installationda oldugu gibi... Ayrica siz Linux un bu konuda daha iyi
oldugunu soylemeyeceksiniz degilmi? ben yanilmiyorsam Burak bey de
security danismanligi yaptigi hemen bir cok yerde FW isini BSD ile
cozuyor aceba o neden bu secimi yapiyor sizce?

BD> Su anda bunu yapiyoruz zaten degil mi ?

BD> Selamlar,

BD> Berk Demir

"Her development, her freedom, her independence, must come from and through herself.
First, by asserting herself as a personality, and not as a sex commodity.
Second, by refusing the right of anyone over her body; by refusing to bear children,
unless she wants them, by refusing to be a servant to God, the State, society,
the husband, the family, etc., by making her life simpler, but deeper and richer.
That is, by trying to learn the meaning and substance of life in all its complexities;
by freeing herself from the fear of public opinion and public condemnation."
[Emma Goldman, Anarchism and Other Essays, p. 211]

Hocakalın,
 reni mailto:reni@glowingeyes.net