[Linux] Re: qmail kullananlara soru

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.de)
Date: Fri 21 Jun 2002 - 11:50:24 EEST

Selam,

> Ben ve birkac arkadas Qmail'e tamamen is yerindeki
> zorlamalar sonucunda girmek zorunda kaldik. Yoksa "ilk
> basta" ozel bir sebebi yoktu. Patron ister sen
> yaparsin. Gerci baslamamda yahoo ve buyuk ve ciddi
> mail clusterlarin qmail kullanmasi vardi. Qmqp var
> mesela djb cok iyi kullanmis bu ozelligi.

ee tabii Patron isterse ayri :) o zaman ben sizin qmailzede oldugunuzu
dusunuyorum :) istemeden dalmissiniz olaya :)

> Guvenli mi evet guvenli diger mta'lari bilmiyorum ama
> postfix'te gecenlerde birkac tane ciktigini biliyorum.
> Adminin vakti degerlidir. Sendmail gibi her birkac
> ayda bir update etmesi eger yonetttigi server 10+
> olmaya baslarsa cok zor oluyor.

Once sunu acikliga kavusturalim Omer, ben sendmail in S den dahi
bahsetmiyorum :) Haftanin sendmail exploit inden biktigi icin bircok
kisi qmail de degisik geldigi icin baktilar konfigurasyon filan kolay
geliyor gectiler.

http://cr.yp.to/qmail/faq/reliability.html#filesystems

> Baska aklima gelen "qmail+ldap" cluster yapisi idi.
> Nitekim QLDAPAdmin bu tar bir ihtiyactan ortaya cikti.

ldap hepsinde var ve postfix ile exim de patch olarak degil direk
included olarak.

> Kesinlikle. Herkesin bir tarzi var.

kesinlikle ama bu tur seyleri tartismak hepimiz acisindan iyidir diye
dusunuyorum.

> Adamin yazdigi kodta problem yok. Temiz ve saglam bir
> kod. Sendmail'de boyle birsey yapsin onu kullanan
> orani da artar. (ya da digerleri). Yani adamin stilini
> sevmiyorum diye bind ve sendmail ile iskence cekilmek
> isteniyorsa orasini bilemem :) . Adam olmeden once
> keske bir dhcp server'da yazsa da kullansak. Kurtarsa
> bizi ISC'nin softwarelerinden. (Umarim flame
> yaratmiyorumdur!)

yok yok flame degil ama digerlerinin de kodlari temiz ve saglam.
bilmiyorum postfix ve exim in kodlarini inceledin mi? adamin stilini
degil dusunce yapisini sevmiyorum. Ozgurdur tabii istedigi gibi
dusunmekte ama Linus kernel source i GPL yapmisken gidip bu adamin
yaptigi programlari ozel lisanslamasi filan dagittirmamasi filan
garipsiyorum.

Himm o.k asagidakilere izninle digerlerini de katarak yorum yapacagim

> 1)Secure

postfix de, bak exim i katmadim onun da guvenlik ile ilgili sorunu
olmamasina ragmen.

> 2)Scalable (ozellikle ldap patchi ile)

postfix ve exim de patch olmaksiniz bu var.

> 3)Maildir yapisi ve nfs lock safe olmasi

maildir postfix ve eximde de var. NFS lock safe den bahsederken sanirim
safecat den bahsediyorsun. Himm bak bunun postfix/exim icin karsiligini
bilmiyorum bakmam lazim :)

> 4)Yahoo'nun ve diger buyuk sirketlerin bir bildigi
> vardir:)

himm buyuk sirketlerin bir bildigi vardir diye bakacak olursak bugun
dunyada mail trafiginin sanirim 2/3 (isterseniz yarisini olsun ama daha
asagi degil) unu sendmail idare ediyor? O zaman dunyanin yahoo ve diger
buyuk sirkerlerin geri kalaninin da bir bildigi vardir :)

> 5)M4 ile ugrasmiyorsun conf dosyasi basit (gerci bu
> postfixte de varmis galiba)

var var :) eximde de var

> 5)Birde kurduktan sonra manage etmesi gercekten cok
> kolay.

postfix ve eximin de oyle

> Bende soyle bir soru sormak istiyorum. Tamamen
> meraktan acaba su ana kadar free mail servisi veren
> sirketlerden (1.000.000+ account) hangisi qmail
> disinda baska birsey tercih ediyor?
> Kolayweb(qmail+vpopmail), Mynet(qmail+ldap) ....
> bunlarda qmail kullaniyor.

onlara sormak lazim neden qmail yapmislar diye ama dur bakayim yaw
kolayweb veya mynet de Ismail yok mu idi? Oyle ise nedeni bellidir cunku
:)

Yoksa da sormak lazim onlara neden daha iyi alternatifi varken qmail
kurdunuz diye?

> Genel comparison icin http://mailsoftware.cjb.net/ su
> iyidir bu iyidir yok sadece feature comparison.

link belirtmemistim gerek olursa diye saklamistim. Bu da onlarda biri
idi acikca goruluyor ozellik eksikligi qmail in bence.

performans olayinda da

http://www-dt.e-technik.uni-dortmund.de/~ma/postfix/vsqmail.html

ve

bunun ikinci ve daha ayrintili kismi

http://www-dt.e-technik.uni-dortmund.de/~ma/postfix/bench2.html

buradan da performans olarak postfix in daha iyi oldugu goruluyor. Daha
eskileri filan da var bunlari ama onlar da cok eski exim2 filan bench
yapilmis.

Yok yok Omer hadi gelin sizi qmailden kurtaralim :)) Zaten istemeden
girmissiniz qmail isine cikaralim sizi oradan. (Saka yapiyorum ha
ciddiye alma sonra, ne istersen onu kullanirsin tabii)

--
IYI CALISMALAR

MURAT KOC

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part