[Linux] Re: qmail kullananlara soru

From: Orhan Berent (berent@altay.adm.deu.edu.tr)
Date: Fri 21 Jun 2002 - 11:09:34 EEST

Neden qmail

Üniversitede personele ait 6000 e-mail hesabı vardı,2000 tane de
öğrencinin.En son kullandığım sendmail sürümü 8.9.3 bir şekilde götürüyordu
ama qmail'de en çok hoşuma giden gelen mailleri tek bir dosyaya üstüste
yığmak yerine her maili ayrı bir file halinde tutmasıydı.

gerçi böyle geniş bir sitede çok fazla i-node demekti sistem göçtüğünde
(elektrik kesintisi haricinde bir şey olmadı bir buçuk yıldır) toparlaması
ve fsck yapması uzun sürüyordu.

qmail'in bu özelliği sayesinde perl ve shell scriptleri ile istediğimi
yapabiliyorum.günü geçmiş duyuru maillerini, n gün önceki mailleri
rahatlıkla silebiliyorum,bana geniş hareket olanağı sağlıyor.

sqwebmail gayet hızlı çalışıyor
üstelik tüm userlarımı vpopmail+mysql yerine pam'de tutmayı tercih ettiğim
halde şimdiye kadar bir sorunla karşılaşmadım.

ha hiçmi şikayetin yok diyeceksiniz,kod yazanlar burnundan kıl
aldırmıyor,sendmail kullanırken Claus Allman'a bile soru sorup yanıt alırken
qmail'ciler agresif gibi.ben qmail'i Mandrake 8.0'da 3 gün test ettim sonra
Sun makinada çalıştırmaya başladım.imap'le ilgili bir sorun çıkıpta bir soru
yönelttiğimde freebsd kullanmazsan böyle olur gibisinden bir cevap almıştım
bu da ilginç bir şeydi :))))))

Koca üniversitenin mailhubini bir anda değiştirecektim,fazla araştırmaya
vaktim yoktu da hem :))) enderunix'çi arkadaşlarda güzel bir özet yapmıştı
çok faydası oldu.okul tatil olupta işler azaldığında postfix'i anca
inceledim,yoğunluk meselesi yani biraz subjektif bir sorun olmasına rağmen
bir gerçeği ifade ediyor,bir şeyi yoğun kullanmadan fazla söz sahibi
olamıyorsunuz exim hiç kurmadım fakat postfix'i az kullanıcılı bir makinada
çalıştırıyorum,şimdiye kadar sorun çıkardığını görmedim.

patchler konusunda Murat Koç'a katılıyorum söyleyecek ilave edecek birşeyim
yok

koda bir kez müdahele ettim,delivered-to satırları mail headerlarında abuk
bir sey yaratıyordu,çözümüm de abuktu ama yine de istediğim gibi çalışıyor
şu an.Ama en garibi bu abukluğu qmail listelerinde birçok kişi dile
getirmesine rağmen djb'nin ya da bir başkasının birşey yapmaması.

ilk aklıma gelenler bunlar,gerçi uzun zamandır yeni sürümü çıkmadı kafamı
kurcalıyor ama olsun alternatifi postfix var,onun da Maildir desteği olması
bana yeter.bir-iki gün okulda kampa çekilirim postfix'e geçerim
sonuçta.kendim araştırırım,kendim uğraşırım,beğenmediğim yerleri bilgim
yettiği dahilinde değiştiririm,beceremediğimi sorarım,araştırırım vb vb.
açık kodun güzelliği de bu değil mi ?

Orhan Berent