[Linux] Re: qmail kullananlara soru

From: Omer Faruk Sen (ofsenlinux@yahoo.com)
Date: Fri 21 Jun 2002 - 11:50:00 EEST

--- Deniz Akkus Kanca <deniz@arayan.com> wrote:

> bir
> stilini
>
> Bildiğim kadarı ile gelmiş geçmiş en fazla posta
> trafiği %95 gibi bir
> oranla sendmail tarafından taşınmıştır. Sendmail'in
> yaygınlıkta bir
> sorunu olduğunu sanmıyorum :-).

Mesele secure software olayi. Sendmail standart ve cok
kullanilir olmasi onun iyi ve kaliteli birsey oldugunu
gostermez. MS'te cok kullaniliyor fakat MS'in
urunlerinin ne kadar buggy oldugu ortada. Cok
kullaniliyor ve ya "kardesim bu standart olmus artik"
demek bence kolaya kacmaktir.

> cekilmek
> Kurtarsa
>
> Flame değil ama gerçek bir soru: Bilmemne web
> sayfalarına bakıp sürekli
> bu işi takipten hoşlanıyor musunuz?

Peki ne onerirdiniz? Yani interneti kullanmanin yolu
bu degilmi? Neden baskalarinin yaptigina guveneyim.
Elimden geldigince kendim arastiririm.

> Bind'dan DJB'nin sistemine geçmeyi hiç düşünmedim. 3
> zone'cuk yöneten
> bir dns sunucusu için fazla belki, fakat sistemde
> var, çalışıyor, kitabı
> var, dökümantasyonu var, ve üzerindeki trafik yükü
> herhangi bir şekilde
> özel ayar, optimizasyon gerektirmeksizin
> kaldırabileceği kadar düşük.
> Böyle bir noktada (ki herhalde kurulu DNS
> sunucularının sayıca %99'u bu
> tanıma girer), neden standardın dışında bir
> alternatif aransın?

Neden standart'in disinda bir cozum aransin? derseniz
cok basit "it is all about security"

> [...]
>
> rpm -Fvh ftp://ic-ftp-sunucusu/updates/*.rpm
>
> bitti...

> DJB'nin paketlerini kullandığınız zaman kendiniz
> kurcalayacaksınız. Asıl
> işiniz bu ise, ve özel performans/güvenlik vb
> ihtiyaçları var ise,
> tamam. Fakat asıl işiniz DNS (veya posta)
> yöneticiliği değil, sistemin
> ihtiyaçları da uzaktan yakından özel bir şey değil
> ise, dağıtımın dışına
> çıkmaya lüzum görmüyorum. (Eskiden hoşuma gidiyordu,
> sonra ne kadar baş
> ağrısı yarattığını farkettim ve hayatımın amacının

Iste bende bir nebze bunu demek istiyorum. Yani her 3
ayda bir surekli update'i cikan bir yazilimi neden
kullanmak isteyeyim ki. Ozellikle yonettigim makina
sayisi coksa. O dertten bende muzdaribim cunku. Birde
bu thread isi system administration olanlari daha cok
ilgilendiriyor gorusundeyim :)

> veren
>
> Onların ihtiyaçları ile genelin %99'unun ihtiyaçları
> farklı. Onların
> yaşadığı problem ve optimizasyon ihtiyacını normal
> kullanıcılar
> kesinlikle hissetmiyor.

> Qmail'in bir günde milyonlarca e-posta'yı başarılı
> şekilde
> gönderebildiğini bilmek, günde dışarıya 50 posta
> gönderen bir sistem
> için tercih yaparken önemli değil, olmamalı.
Zaten boyle birseyden kesinlikle bahsetmiyorum. 50
mail isleyen bir sistem icin bos yere yeni birsey
ogrenmeyin derim. Biz burada yogun yukten
bahsediyoruz.

> Tıpkı otomobil tercihi yaparken çok iyiymiş,
> hızlıymış vb deyip Ferrari
> aldıktan sonra asıl ihtiyacınızın bagaj bölümü büyük
> bir Honda Civic
> olduğunu farketmek gibi bir şey. Hayat eğer
> Migros/ev/iş arasında
> geçecekse, Ferrari'yle uğraşmak ancak bir özel merak
> olur.

Ustteki gibi bizim Ferrari'ye ihtiyacimiz var :)

> Bence sistemlerin %99'u, günde dışarıya 1000'den az
> posta gönderiyor.
> Dolayısıyla performans en son bakılması gereken
> nokta. Eğer bir işletme
> ISP, üniversite vb değil ise, bence normal paket
> sistemleri dahilinde
> hareket eden standart, kurulumu ve ayarı kolay
> herhangi bir posta
> sunucusu kullanılmalı.
>
> DJB maalesef paket sistemlerini sevmiyor. Bence
> yazılımlarının en büyük
> sorunu bu -- en azından asli işi bir tek DJB'nin
> yazılımları olmayanlar
> için.

Hicbir sistem yoneticisi hazir paket kurmak istemez.
Source'tan indirip kendisi kurmak ister. Bu arada da
kimsenin isi sadece DJB yazilimlari degil. Bir isi kim
i iyi yaparsa onu kullanirim. Yigidi oldurebiliriz ama
hakkini yemiyelim.

=====
YILDIZ UNIVERSITESI
ELEKTRONIK ve HABERLESME