[Linux] Re: qmail kullananlara soru

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Fri 21 Jun 2002 - 11:32:50 EEST

Omer Faruk Sen wrote:

> Adamin yazdigi kodta problem yok. Temiz ve saglam bir
> kod. Sendmail'de boyle birsey yapsin onu kullanan
> orani da artar. (ya da digerleri). Yani adamin stilini

Bildiğim kadarı ile gelmiş geçmiş en fazla posta trafiği %95 gibi bir
oranla sendmail tarafından taşınmıştır. Sendmail'in yaygınlıkta bir
sorunu olduğunu sanmıyorum :-).

> sevmiyorum diye bind ve sendmail ile iskence cekilmek
> isteniyorsa orasini bilemem :) . Adam olmeden once
> keske bir dhcp server'da yazsa da kullansak. Kurtarsa
> bizi ISC'nin softwarelerinden. (Umarim flame
> yaratmiyorumdur!)

Flame değil ama gerçek bir soru: Bilmemne web sayfalarına bakıp sürekli
bu işi takipten hoşlanıyor musunuz?

Bind'dan DJB'nin sistemine geçmeyi hiç düşünmedim. 3 zone'cuk yöneten
bir dns sunucusu için fazla belki, fakat sistemde var, çalışıyor, kitabı
var, dökümantasyonu var, ve üzerindeki trafik yükü herhangi bir şekilde
özel ayar, optimizasyon gerektirmeksizin kaldırabileceği kadar düşük.
Böyle bir noktada (ki herhalde kurulu DNS sunucularının sayıca %99'u bu
tanıma girer), neden standardın dışında bir alternatif aransın?

Güncelleme neden sorun oluyor? Rsync her gece rpmfind'dan yeni paketleri
alıyor, sisteme indiriyor. Ondan sonra

rpm -Fvh ftp://ic-ftp-sunucusu/updates/*.rpm

bitti...

DJB'nin paketlerini kullandığınız zaman kendiniz kurcalayacaksınız. Asıl
işiniz bu ise, ve özel performans/güvenlik vb ihtiyaçları var ise,
tamam. Fakat asıl işiniz DNS (veya posta) yöneticiliği değil, sistemin
ihtiyaçları da uzaktan yakından özel bir şey değil ise, dağıtımın dışına
çıkmaya lüzum görmüyorum. (Eskiden hoşuma gidiyordu, sonra ne kadar baş
ağrısı yarattığını farkettim ve hayatımın amacının bu olmadığına karar
verdim.)

> Bende soyle bir soru sormak istiyorum. Tamamen
> meraktan acaba su ana kadar free mail servisi veren
> sirketlerden (1.000.000+ account) hangisi qmail
> disinda baska birsey tercih ediyor?
> Kolayweb(qmail+vpopmail), Mynet(qmail+ldap) ....
> bunlarda qmail kullaniyor.

Onların ihtiyaçları ile genelin %99'unun ihtiyaçları farklı. Onların
yaşadığı problem ve optimizasyon ihtiyacını normal kullanıcılar
kesinlikle hissetmiyor.

Qmail'in bir günde milyonlarca e-posta'yı başarılı şekilde
gönderebildiğini bilmek, günde dışarıya 50 posta gönderen bir sistem
için tercih yaparken önemli değil, olmamalı.

Tıpkı otomobil tercihi yaparken çok iyiymiş, hızlıymış vb deyip Ferrari
aldıktan sonra asıl ihtiyacınızın bagaj bölümü büyük bir Honda Civic
olduğunu farketmek gibi bir şey. Hayat eğer Migros/ev/iş arasında
geçecekse, Ferrari'yle uğraşmak ancak bir özel merak olur.

Bence sistemlerin %99'u, günde dışarıya 1000'den az posta gönderiyor.
Dolayısıyla performans en son bakılması gereken nokta. Eğer bir işletme
ISP, üniversite vb değil ise, bence normal paket sistemleri dahilinde
hareket eden standart, kurulumu ve ayarı kolay herhangi bir posta
sunucusu kullanılmalı.

DJB maalesef paket sistemlerini sevmiyor. Bence yazılımlarının en büyük
sorunu bu -- en azından asli işi bir tek DJB'nin yazılımları olmayanlar
için.

Esen kalın,
Deniz