[Linux] Re: HakkıÖc al.

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Tue 02 Jul 2002 - 22:15:54 EEST

On Tue, 2002-07-02 at 21:19, Ansugo wrote:
> Merhaba;

Merhaba,

> Kendiminde ön yargı ile olaya yaklaştığımı sanmıyorum. Neyse bunu geçelim...

Evet, yazdiginiz metin buram buram onyargi kokuyor ama dediginiz gibi
bunu gecelim.

> Çok basit ve tam son kullanıcılık bir örnek vereyim : Hangi oyunu
> Linux'ta oynuyorsunuz? :-) Çok kötü bir soru oldu, belki de çok düzeysiz
> geldi. Ama durum böyle. Multimedia dediğiniz zaman MS'in üstüne birşey
> olduğunu söyler iseniz, orada biraz durup düşünmek gerekir.

Counter-strike/half-life, quake-3, warcraft* ve diger bircok DirectX
oyunu, Transgaming WineX ile oynaniyor. 1. Linux ve Ozgur yazilim
Senligi'ne tesrif buyursaydiniz oyun turnuvamiza katilma firsatiniz da
olurdu.

> Mesela Linux'un desktopu güzel diyorsunuz, ancak bana kalırsa hiç de
> güzel değil. Evet işleri görecek kadar iyi. Ama bir MacOS ya da bir
> WinOs ile karşılaştırıldığında oldukça zayıf kaçıyor. Görsellik çok
> önemlidir bildiğiniz gibi. Eğer alttan gelen bir Linux kültürü
> oluşturulmak isteniyorsa, 5 yaşındaki çoçuğun (ya da Ms ağzı ile
> ninelerimizin :)) işlerini yapabileceği bir OS olması lazım. Bunca yıl
> sonra, kimse "Kardeşim geç konsola, şu şu komutu ver, olmazsa man $komut
> yaz, oku bakiim, gene olmazsa google.com da ara.." gibi uzun listeler
> vermeye çalışmasın.

wtf WinOs? :

screenshot ister misiniz? Masaustum harika gorunuyor, Crux adindaki
Nautilus, Gtk+, Sawfish theme kullaniyorum Gnome 1.4 masaustumde,
terminallerim, XChat pencerelerim translucent (yari-saydam) gorunuyor ve
cok yetenekli olduguna inandigim grafikerler tarafindan tasarlanmis
wallpaper image'lerim var.

Mukemmel bir masaustu oldugunu soylemiyorum ama, daha iyi olmasi icin
calisiyoruz. Neden sikayet etmeyi birakip yardim etmiyorsunuz?
Davranisiniz gereksiz agresif.

> Ancak Grafik açıdan Linux'un geliştiği çok doğrudur. Gelişecel
> elbette... Ama halen yeterli olmadığını da kabul etmek gerek. Ve bir
> tahminime göre 5 sene daha yeterli olmayacak. ( ki o zamana kadar diğer
> OS'ler ne eder bilinmez?).

Kendi kendisine gelismiyor. Yardim ederseniz belki tahmininiz 4 yil
olur. Ama ben yeterince iyi oldugunu dusunuyorum.

> [...]
> uzman, GTk bilen, gerektiğinde hemencik 200 satir komut dizip, bir
> dosya ile batvh haline getirip işini gören kişiler olarak görmeye
> çalışıyorsunuz. Oysa böyle düşündüğünüz sürece, Linux sürekli olarak
> gelişen, ama sürekli olarak güvenli, ancak hiçbir zaman son kullanıcı
> tercihi olmayan bir sistem olarak kalacak. Tamam, bir server olarak, bir
> router olarak Linux üzerine yok. Bir Apache configurasyonu için
> http.conf ya da common... u açıp içine 5 tane şey yazmak zor değil. Ama
> bir de ISS'in administrasyon için gelkiştirdiği ekrana bakalım. Bu

Tarzimi mazur gorun ancak hedef kitlemiz IQ 10 sahibi orta yasli
Amerikan insani degil. Onlar sizin olsun. Biz ogrenmeyi bilen insanlari
aramizda gormek istiyoruz, bilmeyenleri yada ogrenmek istemeyenleri ise
yumusak uslup kullanan elestirilerde bulunmalari, gurur kirici
olmamalari kaydiyla buyur ediyoruz.

Biraz yapici olmayi deneyin. Sadece saldiriyorsunuz. Eger mutlu
olacaksaniz:

- Linux yetersiz.
- Linux egitilemez idiotlar, gorme bozuklugu yada duyma yetersizligi
hastalari icin henuz hazir degil.
- Linux sizden birseyler ogrenmenizi bekliyor.

vs. gibi sozler sarfedebilirim. Ancak su andaki hali ile Linux bize
yetiyor ama daha genis kitlelere de yetebilmesi icin calisiyoruz.

Saygilar

--
Enver (a.k.a. skyblue) - A potent hallucinogene

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part

----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliğiniz ile ilgili her türlü işlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz. Listeden çıkmak için: 'linux-request@linux.org.tr' adresine, "Konu" kısmında "unsubscribe" yazan bir e-posta gönderiniz. -----------------------------------------------------------------------