[Linux] Re: HakkıÖc al.

From: Ansugo (ansugo@gmx.net)
Date: Tue 02 Jul 2002 - 21:19:34 EEST

Enver ALTIN wrote:

> Windows 2000 ve XP'nin bir 4.3BSD kernel kullandigini uzun sure konustuk
> bu listede. Active Directory olayi bir LDAP implementation olarak
> bilinir, Kerberos da BSD'dendir. MS DNS Server'in BIND'dan turemedigini
> soylerseniz gulerler size. Stability/reliability konusuna hic girmiyorum
> bile.
>
> Elimizdeki oyuncaklarin neredeyse tumu teknik olarak bircok is icin
> yeterince iyi artik. OpenOffice, Mozilla, XFree, Evolution, Galeon, xine
> gibi her derde deva son kullanicilar icin kullanimi kolay yazilimlarimiz
> [...]

Merhaba;

Kendiminde ön yargı ile olaya yaklaştığımı sanmıyorum. Neyse bunu geçelim...

Çok basit ve tam son kullanıcılık bir örnek vereyim : Hangi oyunu
Linux'ta oynuyorsunuz? :-) Çok kötü bir soru oldu, belki de çok düzeysiz
geldi. Ama durum böyle. Multimedia dediğiniz zaman MS'in üstüne birşey
olduğunu söyler iseniz, orada biraz durup düşünmek gerekir.

Mesela Linux'un desktopu güzel diyorsunuz, ancak bana kalırsa hiç de
güzel değil. Evet işleri görecek kadar iyi. Ama bir MacOS ya da bir
WinOs ile karşılaştırıldığında oldukça zayıf kaçıyor. Görsellik çok
önemlidir bildiğiniz gibi. Eğer alttan gelen bir Linux kültürü
oluşturulmak isteniyorsa, 5 yaşındaki çoçuğun (ya da Ms ağzı ile
ninelerimizin :)) işlerini yapabileceği bir OS olması lazım. Bunca yıl
sonra, kimse "Kardeşim geç konsola, şu şu komutu ver, olmazsa man $komut
yaz, oku bakiim, gene olmazsa google.com da ara.." gibi uzun listeler
vermeye çalışmasın.

Ancak Grafik açıdan Linux'un geliştiği çok doğrudur. Gelişecel
elbette... Ama halen yeterli olmadığını da kabul etmek gerek. Ve bir
tahminime göre 5 sene daha yeterli olmayacak. ( ki o zamana kadar diğer
OS'ler ne eder bilinmez?).

Sizin şu mantığınız ise yanlış bence. Linux kullanan herkesi scriptingte
  uzman, GTk bilen, gerektiğinde hemencik 200 satir komut dizip, bir
dosya ile batvh haline getirip işini gören kişiler olarak görmeye
çalışıyorsunuz. Oysa böyle düşündüğünüz sürece, Linux sürekli olarak
gelişen, ama sürekli olarak güvenli, ancak hiçbir zaman son kullanıcı
tercihi olmayan bir sistem olarak kalacak. Tamam, bir server olarak, bir
router olarak Linux üzerine yok. Bir Apache configurasyonu için
http.conf ya da common... u açıp içine 5 tane şey yazmak zor değil. Ama
bir de ISS'in administrasyon için gelkiştirdiği ekrana bakalım. Bu
devirde kim ister, konsolda scripting?

Ek olarak kendinizce o sonuca varmanızda çok güzel. Buna birşey diyemem.
   Kullandığım sisteme, ya da web sitemin her kıvrımında etkisi olan
sisteme de o kadar yüklenecek değilim :-)

Sevgiler, Selamlar..