[Linux] Re: HakkıÖc al.

From: Ansugo (ansugo@gmx.net)
Date: Tue 02 Jul 2002 - 22:31:47 EEST

Enver ALTIN wrote:
> Merhaba,

Merhaba;

> Evet, yazdiginiz metin buram buram onyargi kokuyor ama dediginiz gibi
> bunu gecelim.

Önyargı kokmuyor, tekrar geçelim de "izi kalmasın" bir zahmet...

> Counter-strike/half-life, quake-3, warcraft* ve diger bircok DirectX
> oyunu, Transgaming WineX ile oynaniyor. 1. Linux ve Ozgur yazilim
> Senligi'ne tesrif buyursaydiniz oyun turnuvamiza katilma firsatiniz da
> olurdu.

Az önce kırtasiye'den bir oyun aldım çalışması. Neden acaba? Allah
kahretmesin, oyun kötü ondan...

> wtf WinOs? :

Anlamadım. Daha Türkçe yazar mısınız?

> screenshot ister misiniz? Masaustum harika gorunuyor, Crux adindaki
> Nautilus, Gtk+, Sawfish theme kullaniyorum Gnome 1.4 masaustumde,
> terminallerim, XChat pencerelerim translucent (yari-saydam) gorunuyor ve
> cok yetenekli olduguna inandigim grafikerler tarafindan tasarlanmis
> wallpaper image'lerim var.
>
> Mukemmel bir masaustu oldugunu soylemiyorum ama, daha iyi olmasi icin
> calisiyoruz. Neden sikayet etmeyi birakip yardim etmiyorsunuz?
> Davranisiniz gereksiz agresif.

İstemiyorum, teşekkür ederim. Fiyyuuuw! Şahane bir desktop olduğunu
tahmin edebiliyorum. Bir de yanına XP'nin "built in" arayüzünü koyalım.

Davranışlarımı eleştirmeyi bıraksak? Agresif değilim. Bu mesajlarımı çok
keyif ile yazıyorum. En azından Görkem Çetin kadar agresif olmadığımı
gördüm.

> Kendi kendisine gelismiyor. Yardim ederseniz belki tahmininiz 4 yil
> olur. Ama ben yeterince iyi oldugunu dusunuyorum.

Gene aynı yörüngeye giriyoruz, ama her linux kullanan şunun hamuruna bir
yumurta kırayım mantığı içine girmek zorunda değil. Herkes "aşmış"
değil. Dilim de tüy bitti ama, okumadığımızdan...

> Tarzimi mazur gorun ancak hedef kitlemiz IQ 10 sahibi orta yasli
> Amerikan insani degil. Onlar sizin olsun. Biz ogrenmeyi bilen insanlari
> aramizda gormek istiyoruz, bilmeyenleri yada ogrenmek istemeyenleri ise
> yumusak uslup kullanan elestirilerde bulunmalari, gurur kirici
> olmamalari kaydiyla buyur ediyoruz.

IQ 10'a sahip olduğunu nereden taspit ettiniz? İftiranın ya da
aşağılamanın, ya da "300 atlı ile çıktık bozkırlardan..." türü kendini
beğenmişliği azla hazmedemiyorum ki gene hazmedemediğimi görmektesiniz.

Buna pek iyi birşey denmiyor halk arasında. Herkes öğrenmeye azimlidir.
Öğrenmeyen insan ölüdür ki insan ancak öldükten sonra yeni birşeyler
öğrenmez. Felsefeniz çıkış noktasında ölü doğmuştur, bilgilerinize...

> Biraz yapici olmayi deneyin. Sadece saldiriyorsunuz. Eger mutlu
> olacaksaniz:
>
> - Linux yetersiz.
> - Linux egitilemez idiotlar, gorme bozuklugu yada duyma yetersizligi
> hastalari icin henuz hazir degil.
> - Linux sizden birseyler ogrenmenizi bekliyor.
>
> vs. gibi sozler sarfedebilirim. Ancak su andaki hali ile Linux bize
> yetiyor ama daha genis kitlelere de yetebilmesi icin calisiyoruz.

Ben Linux yetersiz demiyorum. Ama yetersiz yönlerini söylemekten de
çekinmiyorum. (Anlatamıyorum, ama anlatacağım sonunda). Kimseye de
saldırdığımı düşünmüyorum, siz anlamak istediğiniz gibi anlamaya
çalışıyorsunuz. Ben alaycı ve yıkıcı tavır ve usluplardan sonra bu
tartışmaya "girmek zorunda" kaldım. Kimseye Görkem Çetin gibi
saldırmadım ya da aşağılamadım. Linux yeterli ama yetersiz yanlarınıda
söyleyeceğim. Sizin gibi gözükümü kapatıp, bir Linux endeksinde
dönmeyeceğim. Dönenlere "at gözlüklü" gibi kaba bir tabir, ya da daha
kibar ifade ile "sabit görüşlü" denir.

En baştan beri Linux hakkında söylediklerim ise, MS-SAVAR olduklarını
zannedenlere karşı idi. Körü körüne MS'e yüklenmek görüyorum da Linux'un
temel ilkesi olmuş. Bir MS olmasa, Linux'ta olmayacaktı. Yoksa olacak
mıydı? Görkem Çetin'in buyurduğu gibi : "Linux gaygaycılığı" denir buna.
MS'e saldırıp, Linux prim yapsın! Olmaz öyle şey.. İnşallah birgün bu
listede bunu tetikleyenlerin yerine başkaları gelirde, doğru düzgün ve
"saldırısız" bir tartışma ortamı oluşur...

Eğer sürekli çamur atayım izi kalsın olarak devam ederseniz, size cevap
yazmam isterseniz. Ek olarak "anlatamadığım" yerde söyleyin,
anlatabileceğim başka kişiler bulayım. (Bunlar şahsınızadır.)

> Saygilar

Sevgiler, Selamlar...