[Linux] Re: Mandrake 8.1 de Türkçe Sorununun Çözümü

From: Evrim ULU (evrim@envy.com.tr)
Date: Thu 28 Feb 2002 - 10:35:13 EET

Serdar KOYLU wrote:

>Iste bu nedenle yogun dokumantasyon gayreti icindeyiz. Bilhassa
>caprasik HOWTO'lari anlayabilmek icin uzun yurtdisi tecrubesi
>gerekebilir. Ama, Sivas Kongre Lisesinde okuyan kac ogrencinin gidip
>ABD veya UK'da 6 ay yasama sansi vardir ?
>
>Eger Linux'un tabana hitap etmesini istiyorsak, orijinal dokumantasyona
>onem vermeliyiz bence.

hmz.. dusundum. tasindim. sivas kongre lisesinde okumadim bilmiyorum hic
gitmedim gormedim. ama onlar bi sekil
bilgisayarla tanistilarsa windowsla tanismislardir. Diyecegim shudur ki
onlerinde Turkce KDE de olsa Turkce Windows'da olsa
onlar icin ayni sey olacaktir. Cunki onlar ilk basta bunun farkina
varmayacaklardir. Ben olsam ben varmazdim diye dusundugum
icin bunlari yazdim.

Herneyse, sonuc olarak diyecegim shudur ki, her zamanki gibi.. ulkemde
biz ne kadar bagirsak da linux superdir diye bisi degismicek.
Nedeni ise gayet basit. Biz yabanci ozentiliginden cok hoslaniriz. En
iyisini onlarin yaptigini dusunuruz ve kafamizi
kullanmak yerine onlardan kopyalamayi severiz. Linux'u Turkler yazmis
olsaydi linuxtan en cok nefret eden toplum
eminim biz olurduk zaten microsoft da engellerdi boyle bir girisimi
buyuk ihtimal.O yuzden, biz kendi daemonlarimizla
kendi "efsane"mizle kendi office programimizla ortaya cikmadigimiz
surece turkcelestirme isi anlamsiz. Gireceksek ulke adina
boyle bir projeye adam gibi girelim ve 2-3 yazilimi turkcelestirip
birakmayalim. Ben bundan nefret ediyorum cunki. Yarim i$ler
kimseye bisi kazandirmiyor ve omru de cok kisa suruyor.

Saglicakla.
Evrim.