[Linux] Re: Mandrake 8.1 de Türkçe Sorununun Çözümü

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Tue 26 Feb 2002 - 21:26:45 EET

Selamlar..

Guzel.. Artik linux.org.tr'deki belgelerin akibetini dusunerek ah ve
vah etmemiz gerekmiyor demek ?

Bir sistem uc ayaktan olusur:

1. Yazilimin kendisi
2. Dokumantasyon.
3. Destek.

Bunlar ayrilamaz parcalardir. Eger herhangi birisi zayifsa sistemin
tamami zayif olarak dusunulur. Linux su an herkesin masasinin ustunde
degilse, yegane sebebi desteginin zayif olmasidir. Ticari yonden
destegin saglanabilmesi icin cok iyi dokumantasyon gerekir. Bu
dokumantasyonun da herkesin anadilinde olmasi cok cok faydalidir.
Soyleki, iyi ingilizce konusmak icin ingiliz gibi dusunmek gerekir.
Oysa biz maalesef turk gibi dusunuruz. Mesela, film cevirilerinde adam
hic tanimadigi digerine "man" diye bagirir, bizimkiler bunu "Dostum"
seklinde cevirir, cunku, "Adam, erkek .." gibi bir cagri bizim
mantigimiza uymaz.

Iste dokumantasyon bu noktada onem kazanir. Tercume dokumantasyonun cok
fazla etkisi olmaz, ama telif olarak hazirlanmis bir belgenin kendi
dilindeki insanlara verebilecegi cok fazla sey vardir.

Iste bu nedenle yogun dokumantasyon gayreti icindeyiz. Bilhassa
caprasik HOWTO'lari anlayabilmek icin uzun yurtdisi tecrubesi
gerekebilir. Ama, Sivas Kongre Lisesinde okuyan kac ogrencinin gidip
ABD veya UK'da 6 ay yasama sansi vardir ?

Eger Linux'un tabana hitap etmesini istiyorsak, orijinal dokumantasyona
onem vermeliyiz bence.

Saygi ve sevgiler..