[Linux] Re: Genel bilgi niteliginde..

From: Evrim ULU (evrim@envy.com.tr)
Date: Thu 28 Feb 2002 - 10:28:14 EET

Enver ALTIN wrote:

> [...]
>
>lpd? Turkce? Bunu tam anlayamadim. [FAQ] Bircok gnu yazilimi artik
>gettext() kullaniyor. Dolayisiyla kod ile oynamaksizin
>turkcelestiriliyor.
>
>printf("OK");
>
>yerine
>
>printf(gettext("OK"));
>
>diyoruz sadece. gettext(), ilgili .gmo dosyasindan bu msgid karsiligini
>LANG ortam degiskenine gore seciyor ve sonuc bu yolla ekrana geliyor.
>Arada bir bilgi, tercume calismalarina katilmak son derece kolay bir is,
>gtranslator(!) ve kbabel gibi isleri daha da kolaylastirmak icin cesitli

ben turkler tarafindan yazilmis bir lpd den bahsetmistim. bu sayede i$e
yara birseyler yapabildigimizi gosterip daha fazla
destek bulabilecegimizi dusunmustum. yoqsa herhangi bir yazilimi
turkcelestirmekten halen bahsetmemekteyim. Inatla ehe:-)

>Bence burada kotumserlik etmeyi birakmaliyiz. Ortada bir sorun var,
>simdi dokuman okumak ve sorunlari cozmek icin herzamankinden daha dogru
>bir zaman.

evet ama turkceleme halen bir sorun olarak kalmayi surdurecek uzunca bir
zaman.

> [...]
>donanimda zaman kavrami onemliyse (nanosaniyeler seviyesinde ADC'den
>ornekleme yapiyorsaniz) realtime processing gereklidir. Ancak bazen
>baska seyler (TCP/IP networking, donanim destegi, grafik donanim destegi
>vb) de gereklidir. Bu durumda Unix iyi bir tercihtir, ancak realtime
>gerekiyorsa out-of-the-box Linux pek iyi bir tercih degil (islem gucunun
>tamaminin bir tek gorev icin harcanmasina kernel izin vermeyecektir). Bu
>durumda kernelle biraz oynayip realtime saglanabilir yada ticari destek
>de saglayan hazir bir baska realtime OS kullanilabilir.

elbette zaten burda ornek olarak vermemim sebebi de buydu. yani elimizde
cok guzel bir oyuncak var linux kernel die
ve hala sorunlarla ugrasmaktayiz. benim isyan ettigim nokta da bu zaten.
ben linuxu oyuncak olarak nitelendiriyorum
acikcasi. benim icin baska birsey degil.

>Umarim, ve sanirim oneriniz ilgililer tarafindan dikkate alinacaktir.

bilmiyorum. umuyorum sadece.

saglicakla.
evrim.