[Linux] Re: iki modemi biribiri ile haberlestirmek (Modem erisimi)

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Tue 26 Feb 2002 - 21:07:54 EET

Selamlar..

--- Feramus <cferamus@yahoo.com> wrote:

> bir linux makina ile internete giriyorum. bu makina ya uzak bir baska
> makina ile modem kullanarak linux makinaya ulasmak istiyorum.
> Linux makinada suse 7.3 var diger makina bir win makina. win makina
> da bir dialup baglanti yaratip lin makinanin telefon numarasini
> girdim. modemler birbirini arıyor ancak win makinadan ararken lin
> makinadaki modem cevap vermiyor. hernasilsa lin makinadaki modem
> arandigini bir led ile gosteriyor.

RI Ledi.. Ring Indicator. O LED yanarken, bilgisayara "RING" mesaji da
yollanir.

> 1- benim yapmaya calistigim hasbel kader, olmayacak bir is mi.

Birisinin bu modemi dinleyip, RING mesaji gelince modemi acarak
baglantiyi yapmasi gerekir. Bunu yaparsaniz bu is olur..

> 2- bu konuda is bankasinin kendi sitesi ile ilgili bir cozumu vardi.
> bir telefon no ile servera baglaniliyordu. adres olarakta
> http://1.1.1.1 giriliyor ve ana giris sayfasi browserda
> okunabiliyordu. ben bunu suse lin ile yapamazmiyim.

Pehhh.. Cok lakayt bir cozum yapmislar.. Neyse bu listenin mevzusu
degil bu. Yarin, oburgun vs. munhal bir zamanda THT'de topa tutarim..

> 3- diyelimki yukaridaki secenekler olmadi acaba hic olmazsa win
> makinadan lin makinadaki dosyalara ulasabilirmiyim. ftp ile vb..
> bu konuda modem kullanarak mumkun olan alternatif cozumler varmidir.

Biraz yavas olmakla birlikte, yerel agdan yapabileceginiz her seyi
yapabilirsiniz. Oncelikle modemi dinlemeniz lazim. Bunun icin bir
terminal kabul programi lazim size. agetty, mgetty, vgetty, mingetty
gibi programlardan herhangi biri. Ama size en uygun olani mgetty. Bu
programin baslatilmasi, diger terminal accept programlari gibi init
tarafindan yapilir.

/etc/inittab icine

S0:34:respawn:/sbin/mgetty -a -D /dev/ttyS0

gibi bir satir ekleyin. S0, ttyS0'in son harfleri. ttyS0, sizin
dinlenmesini istediginiz modem. '34', 3 ve 4 uncu calisma
seviyelerinde, respawn, surekli, sonlaninca tekrar calisacak sekilde bu
program calisacak.

Ardindan, /etc/mgetty+sendfax/login.config icine su satiri ekleyin,
diger tanimlari kaldirin.

* - - /sbin/pppd noauth nologin

/etc/ppp/options.ttyS0 seklinde bir dosya olusturun. Icine:

1.2.3.4:1.2.3.5
ms-dns 2.3.4.6
proxyarp

satirlarini ekleyin. 2.3.4.6 DNS adresi, 1.2.3.4, Linux modemin IP'si,
1.2.3.5 Windoz modeme verilecek IP.

init'i yeniden baslatin. Ctrl+Alt+Del'e basmayacaksiniz elbet,

# init q

Windoz aletine root harici bir kullanicinin adi ve sifresini yazin,
baglan dugmesine basin. Eger ben dogru hatirliyorsam, sizde dogru
yazmissaniz, mgetty sistemde mevcutsa Linux makineye baglanmis olmaniz
lazim.

Olusan sorunlari soylerseniz, bu sorunu cozeriz.

Saygi ve sevgiler..