[Linux] Re: Mandrake 8.1 de Türkçe Sorununun Çözümü

From: Altug Bayram (altugbayram_2000@yahoo.com)
Date: Mon 25 Feb 2002 - 11:20:30 EET

Merhaba,
Kesinlikle ilk is türkçe probleminin köklü bir çözümü olmali.
Ancak ben bunun dagitimlar seviyesinde degilde ilgili paketlerin
düzeltilmesi seviyesinde yapilmasi gerektigi kanaatindeyim.
Isteyen istedigi dagitimi kullansin.

Kendi durumumla ilgili birseyler aktarayim. Genelde mandrakeyi
önce ingilizce kurup ondan sonra turkçelestiriyordum. Tabii buda
hersyin düzgün çalismasini saglamiyordu. Genelde KDE'de
sorun olmuyordu. Fakat konsol programlari problemli kalmaya
devam ediyordu. Mesela çevirisini yaptigim paketin iletilerini
türkçe alamiyordum. Sik kullandigim mc igrenç gözüküyordu.

En son mdk 8.1'i türkçe kurdum. Daha dikkatle ve daha çok olasilik
deneyerek sorunlarin bir kismini hallettim. X ve KDE ortami su anda
gayet güzel. KDE'de konsoldan çalistirilan programlar da gayet düzgün
çalisiyor. Gnome kurmadim ama gnome kütüphanelerini kullanan
programlarda düzgün gözüküyor. pOlOnyum'un önerileri ile konsolda
kismen çözüldü.

Ben bu meselenin burada kalmamasi taraftariyim. Ama yukaridada
belirttigim gibi mümkün oldugu kadar paketlerin düzeltilmesini saglamaliyiz.
Ben sahsen bunun için ne gerkli ise yapmaya hazirim. Gerekirse kod yazmakda
dahil. Scriptleri bilmiyorum ama onlarida ögrenirim. Ama sorun nereden basliyor
bunu bulmali ve köklü bir sekilde çözmeliyiz. Benim sahsi önerim önce konsol
halledilmeli.

Altug Bayram