[Linux] Re: Mandrake'nin Turkce sorunalri uzerine

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Mon 25 Feb 2002 - 10:25:24 EET

Merhabalar,

Onur Kucuk'u cabalarindna dolayi kutlarim.
LKD ve benzeri orgutlerin ana gorevleidne biri bu tur cabalara destek vermek,
koordine etmek, ve calismaalrin suecegi bir platform
olusturmaktir.
Bu baglamda bizimde henuz calismaya basliyan bi calisma
grubumuz var: Yerelestirme ve Turkcelestirme grubu. CG'nin
baskani Gorkem Cetin.
i18n-cg@linux.org.tr etrafinda orgutlenemeye calisiyorlar.
calsiama grubuna bir web alani, ve ilgili kisilere @lkd.org.tr
yaada linux.org.tr li adresler, genel bir basvuru adresi vs
tanimliyoruzm tanimlamak isteriz.

Onerim bu konuda destek verecek arkadaslarin, ilgili listeye
uye olmalari ve beraber calsiamalaridir. Biz LKD olarak
uzerimize dusuni yapacagiz.

Saygilar
Mustafa Akgul
LKD YK baskani

%
%
%
% Merhabalar,
%
% Bir suredir Mandrake 8.1/8.2 de ki Turkce problemleri ile ugrasiyorum.
% Buyuk bir kismini da halletigime inaniyorum. Aslinda yaptigim is
% bireylerin kendi baslarina yaptiklari calismalari bir araya getirip
% toparlayip bir butun halinde kullanilabilir bir sekle sokmak, program
% bazinda incelemeler yapmak ve kendimce bazi ufak tefek duzeltmeler yapmak.
%
% Mandrake ekibiyle yaptigim yazismalarla, cozumlerimizi kabul
% ettirmeye ve 8.2 dagitimini "Turkce hazir" hale getirmeye
% calisiyorum, ancak su ana kadar sadece mo dosyalarini kabul
% ettirebilmis durumdayim. Bunun sebebi de @linux.org.tr ya da benzeri
% bir mail adresimin olmamasi, ve yolladigim yazilarda aldigim ilk
% sorunun "sen kimsin" olmasi. Adamlar da hakli, her onune gelenin
% cozumunu dagitima hemen koyamiyorlar. Adamlar nerden bilsin,
% dagitimlarinin yillardir calismayan bir Turkce destegi ile geldigini,
% ve kimsenin de "bu yanlis dogrusu bu" demedigini.
%
% Turkiye acisindan, her ne kadar calisma gruplari olsuturuldu vs.
% gibi yazilar okusak da bu konuda bir aktiviteden haberdar degilim,
% herhangi bir sonuc/basari da gormedim. Calismalarin durumu nedir,
% neler yapildi, ve neler yapilmasi planlaniyor ? Boyle bir calisma var
% ve gercekten isimden ote aktivite icinde bulunabiliyorsa ben de katilmak
% isterim.
%
% Linux.org ile linux org.tr nin (ya da LKD'nin sorumlulugu mu su anda ?)
% ilk ve en buyuk farki, tr-uzantisi, yani Turkce' dir. Su anda bu konuda
% dernek/organizasyon adi altinda yapilan "aktif" calismalar nelerdir ?
% Pek cok versiyonu Turkce sorunlu cikan linux sistemlerin (gelecek
% linux u tabi ki ayri tutuyorum) yeni versiyonlarinin Turkce
% desteginin dogru olacagini soyleyebiliyor muyuz ?
%
% Ben mandrake icin konusayim, boyle giderse sorunlu cikacak. Baska
% dagitimlarin developementi icinde olanlar da bizi bilgilendirirse
% sevinirim.
%
% Eger mandrake grubuna Turkce'yi kabul ettiremezsem yaptigim
% degisiklikleri otomatik olarak yapan bir script yazmayi dusunuyorum.
% Acikcasi ben 8.2 uzerine yogunlastigim ve 8.1 ile ilgili pek
% sikayetlerin gelmemesi uzerine boyle birseyi 8.2 nin durumu belli
% olmadan yapmamaya calistim (malum zaman problemi). Yine de ihtiyac
% varsa ve bana gerekli dosyalari koyabilecegim bir yer (webspace)
% saglanirsa (bir kac yuz k) oturup yazarim.
%
% Acik konusayim. Bence Turkce sorunu cozumlenmeden baska islerle
% ugrasmak bos. Pek cok konuda belli bir seviyeye gelindiginde gore,
% biz Turklerin en oncelikli calismasi, linux da Turkce destegi uzerine
% yogunlasmakdir. Turkce destegini biz Turklerden baska kimse vermez,
% veremez, vermeye calissa bile nasil test edecegini bilemez. KDE 2.2.1
% in i18n dosyalari kac aydir yanlis ? Niye duzeltilmedi ?
% Mandrake 8.2 beta larinda bile hala bozuk. Sorun nerde ? Adamlar mi
% yanlis yapiyor ? Hayir. Biz, yeteri kadar bu konuda caba
% gostermiyoruz. Gercekten cabalayan bir avuc insanin (ki sahsen cok saygi
% duyuyorum) emekleriyle ilerleyen "linux da Turkce" ancak boyle
% oluyor.
%
% Bir baska sorun da sanirim organizasyon eksikligi. Ben evimde kendi
% basima MDK ile ugrasirken, baska arkadaslarimizin da ayni seyle
% ugrastigini goruyorum (zamanin verimsiz kullanilmasi). Kendi basimiza
% yaptigimiz calismalarin da kisitli olacagi, bazi sorunlari cozerken
% baska sorunlar yaratabilecegimizi, ve bunun ancak test asamalarinda
% bulunup duzeltilebilecegi asikar. Organize olmak gercekten cok
% onemli.
%
% Bence en onemli gorevi Turkce ve Turkce destegi olan
% dernegimiz / organizasyonumuz bu konuda ne yapti, ne yapacak?
%
% Ben ne yapabilirim.
%
%