[Linux] Re: Mandrake 8.1 de Türkçe Sorununun Çözümü

From: Altuğ Bayram (altugbayram_2000@yahoo.com)
Date: Mon 25 Feb 2002 - 10:52:56 EET

Bir ek dosya gondermistim. Galiba alamadiniz. Onu asagiya ekliyorum

konsol fontunu denedim capslock acik degilken harflerin hepsi normal
kucuk capslock acik iken yalnizca u harfi kucuk gorunuyor capslock acik
ve shifte basili iken u harfi buyuk gorunuyor capslock acik degil ve
shifte basarak yazarken normal ayrica mc igrenc gorunmekten kurtuldu ama
mcedit icinde turkce karakter yazilamiyor denemek icin alt satira bir
seyler yazacagim
abcdefgh}ijklmnoprs~tu|vyz
ABCDEFGHI]JKLMNOPRS^TU|VYZ
abcdefgh}ijklmnoprs~tuvyz
ABCDEFGHI]JKLMNOPRS^YUVYZ
tabii sorun mceditten kaynaklaniyor olabilir
sorun mcedittenmis X'i acip oradan denedim gene ayni

birde sistemin fontu otomatik yuklemesini nasil saglariz
Ben /etc/sysconfig/i18n dosyasinin icini
SYSFONT=lat5u-16 yaptim ve
konsol fontlarinin bulundugu dizinlere
kopyaladim bu dizinler
/usr/lib/kbd/consolefonts/
/etc/sysconfig/console/consolefonts/
sistem acilirken bir hata vermiyor

acilistaki mesajlarda Ch Sh harfleri bozuk gorunuyor
sh gh gibi karakterler ise duzgun gorunuyor
hicbir degisiklik yapmadan kapatirsam karakterler gene bozuk
oluyor.
login olduktan sonra mc yi actigimda gene igrenc goruntu var
setfont ile fontu yukleyince mc duzeliyor. fontu yukledikten
sonra kapatirsam yazilar duzgun gorunuyor.

eski ayarlarla sistem acilirken tum karakterler duzgun gozukuyor
ama sistem kapatilirken karakterler bozuk cikiyor.

X icin cozumu uygulamadim ama turk2 isimli scriptin icindekilerden
sadece
echo "utf-8" > /usr/share/locale/tr/charset
kismini uygulamistim ve yetmisti. Herhangi bir fontta kurmamistim.
Default x fontlar kullaniliyor. kdede font ayarlari yapmamda gerekmemisti.

Bayagi karsik oldu insallah anlasilir
Bir merak ettigim konuda bu meselenin dagitim olarak degilde
paket seviyesinde cozum uretmek mumkunmu ? daha dogrusu
gerekli paketler her dagitimda aynimi ? bu konuda bilgisi olan
varsa bilgilendirebilirmi ?