Re: [Linux-sohbet] Re: liste gorgu kurallari

From: A. Murat Eren (meren@uludag.org.tr)
Date: Sun 31 Jul 2005 - 18:22:23 EEST

 Merhabalar,

Pazar 31 Temmuz 2005 17:50 tarihinde, Ozer Tayiz şunları yazmıştı:
> Eğer bu günkü durumdan memnun olmayıp değiştirmek isteyenler, daha iyi
> alternatifler ortaya koymazsa, kim koyacak? Bu günkü durumu yaratan
> insanlar mı? Listelerdeki durum, bazıları "sert" veya "kötü" veya "kaba"
> bulsa da, tekrar linkini verdiğim belgede de görüldüğü gibi, bu camia
> içerisinde gerekli bir tavır.

 Öncelikle ESR gibi bir adamın "uygun tavır" olduğunu düşündüğü her şeyin
bizim için de geçerli olabileceğini düşünmüyorum. Öyle ki, örneğin ESR'ın
bilişimsel ve sosyal yaklaşımlarını tam olarak benimsemiş bir dernek olsa LKD
yakınlarında bir dakika dahi durmam.. Bu yüzden onun belgesine referans
vererek hangi tavırların gerekli olduğuna karar vermeden önce iki kez
düşünmeliyiz bana kalırsa. Neyse, diğer mevzuya geleyim.

> Eğer bu günkü durumdan memnun olmayıp değiştirmek isteyenler, daha iyi
> alternatifler ortaya koymazsa, kim koyacak?

 Kim koyacak? Çoğu durumda bu günkü durumdan memnun olmayıp değiştirmek
isteyenler dışında kalan birileri koyacaklar (ne yazık ki). "Emeğe, emek
koyanlara hakaret" kapsamında değerlendirilemeyeceği aşikar olan, seviyeli
her eleştiri saygıyı hak eder, baş üstünde yeri vardır bence. Bu şekilde
düşünmeyi LKD'ye daha fazla yakışan bir tavır olur diye değerlendiriyorum
(yaşlanıyor muyum ne).

 Bizim bakamadığımız şekilde olayları değerlendirme şansı olan insanların
konuşmasını kolaylaştırmalı, bunu yaparken de onlardan herhangi bir şey
beklememeliyiz. Sizin yukardaki cümlenizle değerlendirme yaptığı bilinen bir
yerde kimse eleştirilerini dile getirmez, istediğinizin bu olmadığını tahmin
ediyorum.

> Eleştirdikleri gerçeğin daha iyisini ortaya koyacak güç ve yetenekte
> olmayanlar, bu gerçeğin içinde bir ömür boyu sevmeye sevmeye yaşamaya
> mahkumdurlar...

 Ben de bunu şu şekilde söylerdim sanırım:

 Eleştirdikleri şeyin daha iyisini ortaya koyacak güç ve yetenekte olmayanları
duymazdan gelip eleştirdikleri şey ile yaşamaya mahkûm kılanlar cehennemde
cayır cayır yanarlar.

 Burda bir hizmet vermilmiyor olsa da kendisini sorumlu hisseden bir kaç kişi
tarafından ayakta tutuluyor bütün bu e-posta sunucuları, web sayfaları,
seminer çalışmaları, etkinlik çalışmaları, projeler... Eğer objektif şekilde
söylenenleri -söyleyene iş buyurmadan- ciddiye alıp bir şeyler yapmazsa o
sorumlular çok ayıp ederler bence. Çünkü sorumlular, sorumlu. Kimi zaman
aksini yapmak için çok fazla bahane olmasına rağmen onlar, onlara duyulan
saygının hakkını verircesine hareket etmeliler.

 Selamlar.

--

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A. Murat Eren meren at uludag.org.tr http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/ 0xF2E3E5B0, 5B3B 3095 42C6 700D D0B6 DC6F 93D6 9656 F2E3 E5B0 - -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -