Re: [Linux-sohbet] Re: liste gorgu kurallari

From: serdar@uludag.org.tr
Date: Sun 31 Jul 2005 - 17:58:27 EEST

> Selamlar,

Bilmukabele...

> Diğer söylediklerinize yürekten katılmakla birlikte aşağıdaki bölüme bir
> eleştiri getirmek istiyorum.
>
> Ozer Tayiz yazmış:

> Ben birini eleştirebilmek için onun yaptığı işi daha iyi yapabilmek
> gerekmediğini düşünüyorum. Örneğin kaleci Rüştü hatalı gol yedi demeniz
> için ondan daha iyi kaleci olmanız gerekmez bence.

Bir diğer hasletimizde, kınama ile eleştirmeyi birbirine karışıtırıyor
olmamızdır. Birisi biri eleştirir, kınıyor gibi algılarız. Bir diğeri ise
eleştiri değil resmen kınama yapar.

Eleştiri, herkesin hakkıdır. Eleştirileri dinlemekte herkes için
faydalıdır. Ama biz millet olarak böyle yapmaz, köpürür kalkarız. Belki
devşirme olduğundandır. Mimar Sinan'ın minareye yamuk diyen çocuğu
dinleyip halatlarla -güya- minareyi düzelttirdiği rivayet edilir. Fakat
malum bizde tarih bilgisi kırım savaşının kaç yılında olduğundan
ibarettir. Tarihin anlattıklarına değil, tarihi sayıların ezberine
bakılır. Ve hiç bunlardan ders almaz, eleştirilere ya kulağımızı tıkar,
yada kınama olarak alıri veryansın ederiz.

Saygı ve sevgiler..