Re: [Linux-sohbet] Re: liste gorgu kurallari

From: Necdet YUCEL (nyucel@comu.edu.tr)
Date: Sun 31 Jul 2005 - 18:24:26 EEST

Selamlar,

Bu konunun tartışılması gerektiğine inandığım için yazıyorum, uzatmak
için değil.

Ozer Tayiz yazmış:

> Merhaba,
>
> Eğer bu günkü durumdan memnun olmayıp değiştirmek isteyenler, daha iyi
> alternatifler ortaya koymazsa, kim koyacak? Bu günkü durumu yaratan
> insanlar mı? Listelerdeki durum, bazıları "sert" veya "kötü" veya
> "kaba" bulsa da, tekrar linkini verdiğim belgede de görüldüğü gibi, bu
> camia içerisinde gerekli bir tavır.

Öncelikle bu linki bana da hatırlatmanıza pek anlam veremediğimi
söylemek isterim. Benim bahsettiğim konu listelere, forumlara soru
sormak değildi ki. Dernekle veya listelerle ilgili eleştiri yapmakla
ilgiliydi. Ben öyle düşünmüyorum ama eğer birisi listelerimizin bir
yönünden şikayetçiyse veya dernek olarak birşeyleri hatalı yaptığımızı
düşünüyorsa bunu söyleyebilmesi için kendi başına daha iyisini yapması
gerekmez diyorum ben. Örneğin benim A.Murat Eren'i (tanıdığım ve
alınmayacağını bildiğim için onu örnek veriyorum) eleştirebilmem için
onun yaptığı bütün işleri ondan daha mı iyi yapmam gerekir?

> Eleştirdikleri gerçeğin daha iyisini ortaya koyacak güç ve yetenekte
> olmayanlar, bu gerçeğin içinde bir ömür boyu sevmeye sevmeye yaşamaya
> mahkumdurlar...

O vakit eleştiri niye var hocam? Yukarıda yazdıklarınızdan uzmanlık
alanınız olmayan hiç bir konuda eleştiri yapmadığınızı mı anlamalıyım?
Yollardaki bozuk asfalttan şikayetçi olmam için "daha iyisini ortaya
koyacak güç ve yetenekte olma"m gerekmez. Ben şikayet ederim, görevim o
kadardır. Asfalt daha iyi nasıl dökülür ben niye bileyim. Ben
kendisinden pek çok memnunum ama başkanımız Mustafa Akgül hocayı dernek
yönetimi konusunda eleştirebilmem için başkanlığı ondan daha iyi mi
yapmalıyım? Kesinlikle katılmıyorum. Bu tavır bizi hatalarımızla
birlikte yaşamaya mahkum eder.

iyi günler dilerim

necdet yücel