Re: [Linux-sohbet] Re: liste gorgu kurallari

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Sun 31 Jul 2005 - 18:13:52 EEST

Selamlar,

E o zaman bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu... O dokuman, sadece
"yalnış listeye soru göndermeyin" demiyor, önce Google'da bir arama
yapmak, bir-iki how to, manual falan gibi belgeler okumadan, önce
kendiniz sorunu çözmeyi denemeden, soru sormayın diyor. Soru sormanın
adabı budur diyor. Yoksa, RTFM gibi yanıtlar alırsınız diyor. Aynı
zamanda, "gönüllü listelerde kimse sizin projenizin destek ekibi değil"
de diyor... Siz bunlardan yakınırken, "bak ben doğru listede bu konuyu
açıyorum" deyip, diğer konulardan sıyırmaya çalışıyorsunuz... Ben aynı
şeyleri söyleyince beni suçluyor, karşı çıkıyor, sonra "o belgeyi ben
okudum, bak burası doğru liste" diyorsunuz...

Eğer o yazıyı tamamen okuyup anlayıp benimsediyseniz, bir soru sormadan
30 kere düşünmek zorunda kalmaktan yakınmaz, o howto, manual gibi
dokumanları yazanlara, insanların aynı soruyu bin kere sormalarına -ve
başkalarınının da bin kere aynı soruyu cevaplamak zorunda kalmasına-
gerek bırakmadıkları için şükredersiniz.

Siz, o dokumanı tamamen okuyup anlayıp benimseyip, yine de bu
şikayetlerde bulunuyorsanız, artık pes. Kendinizle çelişiyorsunuz.

İnsanların gözünde ne olacağım ise, muhtemelen size değil, o insanlara
bağlı... Mars mı olurum, Jüpiter mi Satürn mü, bilemem...

Kendimle çelişmeyeyim, kendim olayım yeter.

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.

Tekrar:
http://belgeler.org/howto/smart-questions.html