Re: [Linux-sohbet] ADSL Modem

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Tue 09 Aug 2005 - 01:08:04 EEST

Merhaba,

On Tue, 9 Aug 2005, Alper KANAT wrote:

> 3 senedir bu listelere üyeyim.

Benim de 6 yıl oldu herhalde.

> Ancak ADSL modem ile port
> yönlendirmesinin Linux ile alakalı olabileceğini düşünmüştüm. Bu listede daha
> önce ADSL ile ilgili birçok konu döndüğünü bildiğimden ancak o sıralarda
> konuyla ilgilenmediğimden okumadığım için Linux'da çalışıp çalışmamasıyla
> ilgili sorun olabileceğini düşünmüştüm.

Bakın, bir Google araştırması bile yapmadan sorunuzu buraya sorduğunuzu
anlıyorum buradan. Basit birkaç arama size emin olun çok daha fazla
yardımcı olacaktı.

> Çok yanlış birşey sorduğumu, sorunları daha karmaşık hale getirdiğimi
> düşünmüyorum. Neden böyle dalga geçtiğinizi de anlayabilmiş değilim..

Hayır dalga geçmiyorum. Geçecek oslaydım bunu alanen yapardım...

> listede belli bir düzeyin üzerinde insanlara erişebildiğim için ve özellikle
> modemi Linux için kullanacağım için tam uyumluluğundan emin olmak istedim
> hepsi bu...

Dedim ya bunun için önce Google'a bakın. Eğer çözüme ulaşamazsanız
listelere sorabilirsiniz. Bunu sadece size değil, herkese söylüyorum.

Listelere e-posta gönderen ama pek/hiç soru sormayan insanların herşeyi
bildiğini mi sanıyorsunuz? Hayır, onlar emin olun ki süper araştırma
yapıyorlar. İsim de vermek isterim bu kişiler için ama uygun olmaz, herkes
onları biliyor.

> Sorduğum soru da çok acayip birşey değil.. eMule vb programların ADSL
> modemler altında Low ID aldıklarını biliyorum. Bu nedenle mldonkey vb
> programlar için port açmam gerekecektir ve yaşamadan önce sorarak bilgi almak
> istedim, bu çok mu acayip bir durum acaba ?

Evet acayip:

1. Paylaşım programları genel olarak bizim felsefemize *bence* aykırı.
Gidip dağıtımların isolarını, vb indirirseniz anlarım da bunları mp3, film
için kullanılacağını düşünürsek (genel olarak), bu liste ile ilgisi
olmadığı ortaya çıkacaktır.

2. lowid konusu da liste dışı.

3. Bunları liste yöneticisi sıfatımı da yanıma alarak yazıyorum.

> Aynı şekilde dün yazdığım bir e-posta da PGP ile ilgili sorular sormuştum.
> Karışık gelebilir ama eminim listede bir çok kişinin tereddüt edebileceği 1-2
> şey sordum orada.. Murat Eren'in verdiği bağlantılar yararlı oldu, okumaya
> devam ediyorum hala.. Ancak hala kafama takılan sorular var. Ancak kafamdaki
> soruları soramadan maalesef artık "acaba ne kulp takacaklar" diye düşünmeye
> başlayacağım.

Ya şimdi benim uyarılarım ile sizin bu yazdığınızın ne ilgisi var ki?

> Uzatıp zamanınızı aldığım için özür dilerim. Ancak gerçekten soru sorma
> amaçlı ve alakalı olduğunu düşündüğüm bir konuda yardımcı olmak yerine bu tür
> mesajlar almak hoş değil.

Kusura bakmayın ama listelerin akışını elimden geldiği kadar düzenlemekle
yükümlüyüm.

Sizin ADSL sorunuz emin olun "Ben Linux kullanıyorum, bir monitör
alacağım, ne önerirsiniz?" gibi birşey geliyor bana.

Soru sorun ama yeteri kadar araştırıp bir çözüme ulaşamadıysanız...

--
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org, devrim~PostgreSQL.org, devrim.gunduz~linux.org.tr