Re: [Linux-sohbet] ADSL Modem

From: Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
Date: Tue 09 Aug 2005 - 00:57:18 EEST

3 senedir bu listelere üyeyim. Ara ara listeye alakasız şeyler yazdığım
olmuştur. Bu konuda artık daha seçici davranıyorum. Ancak ADSL modem ile
port yönlendirmesinin Linux ile alakalı olabileceğini düşünmüştüm. Bu
listede daha önce ADSL ile ilgili birçok konu döndüğünü bildiğimden
ancak o sıralarda konuyla ilgilenmediğimden okumadığım için Linux'da
çalışıp çalışmamasıyla ilgili sorun olabileceğini düşünmüştüm.

Çok yanlış birşey sorduğumu, sorunları daha karmaşık hale getirdiğimi
düşünmüyorum. Neden böyle dalga geçtiğinizi de anlayabilmiş değilim.. Bu
listede belli bir düzeyin üzerinde insanlara erişebildiğim için ve
özellikle modemi Linux için kullanacağım için tam uyumluluğundan emin
olmak istedim hepsi bu...

Sorduğum soru da çok acayip birşey değil.. eMule vb programların ADSL
modemler altında Low ID aldıklarını biliyorum. Bu nedenle mldonkey vb
programlar için port açmam gerekecektir ve yaşamadan önce sorarak bilgi
almak istedim, bu çok mu acayip bir durum acaba ?

Aynı şekilde dün yazdığım bir e-posta da PGP ile ilgili sorular
sormuştum. Karışık gelebilir ama eminim listede bir çok kişinin tereddüt
edebileceği 1-2 şey sordum orada.. Murat Eren'in verdiği bağlantılar
yararlı oldu, okumaya devam ediyorum hala.. Ancak hala kafama takılan
sorular var. Ancak kafamdaki soruları soramadan maalesef artık "acaba ne
kulp takacaklar" diye düşünmeye başlayacağım.

Uzatıp zamanınızı aldığım için özür dilerim. Ancak gerçekten soru sorma
amaçlı ve alakalı olduğunu düşündüğüm bir konuda yardımcı olmak yerine
bu tür mesajlar almak hoş değil. Her zaman listeleri boş yere meşgul
etmemekten yana olan insanlar da bana en az 2 adet listeyle alakası
olmayan mesajlar göndermiş oldular alay etme amaçlı olarak..