Re: [Linux-sohbet] Bir Linux Kurulum Hikayesi (acemi gozuyle)

From: Umut (linuxlist@gmail.com)
Date: Sun 28 Nov 2004 - 21:23:42 EET

Dun bir arkadasa XP kurdum. Anakart ASUS'un guzel bir modeli.
Tum donanimi otomatik tanidi, saolsun, ve calismaya basladim.
Ilk sorun ethernet kartinda cikti. Onboard ethernet kartini tanimadi
Kaldirip restart ettim, tanidi, bu defa da link geldi ama trafik yoktu.
20 dakika ugrastim, sonra baska bir kart taktim. Onu tanidi direk
ama yine link var trafik yoktu. Kablo degistir,statik ip, dinamik ip
derken 1 saat sonra elimde tek bir log verisi, deneyecek ilave
driver cdsi, baska da alternatif kalmayinca formatlayip tekrar
xp kurdum.

Bu defa 30 dakika sonra kartlari tanitmayi basardim...

Evet, xp daha kolay kuruluyor gibi gorunuyor, ama uzaydkai
quantum patlamalarindan kaynaklanan isinimlardan
ektilenen bir yapisi var ve bunlari da bir yere loglamiyor.

Gelelim size... Kotu bir baslangic. Slackware tamam iyi hos
ama 8 eski. Mandrake 9.1 de eski.

Ben bir seminer icin ayni gun icerisinde mandrake 10.0
gelecek 2.0 ve fedora core 1 kurmustum. Tek bir donanim
tanitmam gerekmedi. Size tavsiyem guncel donanimlar secin.

Ayrica: notebooklar boyle bir test icin kotu bir ortam.
Mesela bende eski bir toshiba var, XP ne yaparsam yapayim
ekran kartini direk tanimiyor... ugrasip duruyorum. Oysa
ayni notebookta mandrake direk kurulmustu...

Notebook'larin preinstalled gelmesi gerekir, ureticilerin
taktiklari donanimlarin linux uyumlulugunu saglamali,
ondan sonra karsilastirmada kullanabilirsiniz