Re: [Linux-sohbet] Bir Linux Kurulum Hikayesi (acemi gozuyle)

From: S.Çaðlar Onur (caglar@uludag.org.tr)
Date: Sun 28 Nov 2004 - 22:39:36 EET

Paz, 2004-11-28 tarihinde 16:02 -0500 saatinde, ozgur yazdı:
> Tarih: 28 Kasim Pazar 2004
> Saat: 16:16
>
> Yillar boyunca kullandigim Windows isletim sisteminden sonra "bir kez
> daha" diyerek Linux kurmaya karar verdim

Çok güzel yapmışsınız tebrik ederim :)

Yazdıklarınızı okudum ve bir iki şey yazmak istedim şahsi algılamayın
sakın.

Çoğu bilgisayar kullanıcısı gibi sizde bir yanlışa düşmüşsünüz. Aslen
donanımların işletim sistemi üzerindeki sürücülerini yazmak hiçbir
işletim sisteminin işi değildir. Eğer birileri bir donanım üretiyorsa ve
o donanımın Linux işletim sisteminde de çalışmasını istiyorsa oturur
gerekli sürücüleri de yazar, bu kadar basittir olay. M$ amcalarada bu
geniş donanım desteği zembil ile havadan inmiyor.

Örneğin herhangi 10 bilgisayar seçin ve üzerine M$ yükleyin, emin olun %
80 donanım gene çalışmayacaktır. Ama elinizde bu 10 bilgisayarın ana
kartının, ses kartının, ekran kartının, webcam'inin, ethernet kartının,
cdrom sürücüsünün, klavyesinin sürücülerinin olduğu o bilimum cd varsa
problemlerin çoğu ortadan kalkacaktır.

Linux çekirdeğinin içinde bugün bilmem kaç bin küsür sürücü var ise
bunun sebebi donanım üreticilerinin yapmadığını yapmak [ teknik
konulardan bahsetmiyorum ].

XYZ$ vererek satın aldığınız [ evet yazılım satın alınır, 3 milyona
Maltepe Pazarı ya da Yazıcıoğlu'ndan alınmaz, buna düpedüz hırsızlık
denir... ] işletim sisteminiz size ofis araçları için n$, oyun oynamak
için m$, işinize yönelik işleri yapmak için z$ masraf çıkarıyorsa ve
bunlarıda size sadece kiralıyorsa [ bkz: EULA ], içinde ne olup
bittiğini gizliyorsa,başkası ile paylaşmanızı engelliyorsa aksi takdirde
de size hırsız, arsız gibi yasal hükümler takıp şuçlu duruma düşürüyorsa
burda bir sorun var demektir.

Bu enfes sorunun bir parçası olmak yada olmamak sizin özgür hür iradeniz
diyorsanız ki veririm bilmam kaç bin dolar toplamda ve kullanırım paşa
paşa lafım yok, afiyet olsun.

Sonuç olarak Linux kullanın, kullanması kolaydır yapacağınız her işi
yaparsınız v.s v.s v.s v.s v.s v.s v.s ...

Saygılar

--
S.Çağlar Onur <caglar@uludag.org.tr>
http://cekirdek.uludag.org.tr/~caglar/

Linux is like living in a teepee. No Windows, no Gates and an Apache in house! elim