Re: [Linux-sohbet] Bir Linux Kurulum Hikayesi (acemi gozuyle)

From: Ali Alphan Bayazit (listec@bayazit.org)
Date: Mon 29 Nov 2004 - 01:12:34 EET

Selamlar,

On Sun, 2004-11-28 at 22:39 +0200, S.Çağlar Onur wrote:
> Çoğu bilgisayar kullanıcısı gibi sizde bir yanlışa düşmüşsünüz. Aslen
> donanımların işletim sistemi üzerindeki sürücülerini yazmak hiçbir
> işletim sisteminin işi değildir. Eğer birileri bir donanım üretiyorsa
> ve
> o donanımın Linux işletim sisteminde de çalışmasını istiyorsa oturur
> gerekli sürücüleri de yazar, bu kadar basittir olay. M$ amcalarada bu
> geniş donanım desteği zembil ile havadan inmiyor.
>
> Örneğin herhangi 10 bilgisayar seçin ve üzerine M$ yükleyin, emin olun
> %
> [...]

Bu noktada, (Gnu/) Linux'un standart sorunu oldugu ve ozgur olmayan
yazilimlara iyi gozle bakilmadigini vurgulamak lazim (ki bence dogrusu
da bu).
Sonucta linux icin surucu gelistirmek donanimcilar acisindan da cok
kolay bisey degil. Talep meselesini soylemiyorum bile.

Ayrica Linux'un icersindeki bilmemkac surucunun de o donanimi
uretenlerden bagimsiz gelistirildigini soylemek ne kadar dogrudur
bilemiyorum. Cekirdege dogrudan katkida bulunan donanim ureticilerinin
hakkini yememek lazim.

Bunlari soyledikten sonra, sunu da eklemeyim ki, bir isletim sisteminin
kolayligi (varsa oyle bir tanim), o isletim sisteminin kurulumundan (en
azindan donanim kulturunden) bagimsiz olmalidir. "Yani linux kullanimi
zordur cunku hic donanim tanimiyor" tarzi yaklasimlar zaten bastan
hatali.

O mantikla MacOSX en zor isletim sistemidir.

Kolay gelsin

-alphan