[Linux-sohbet] Bir Linux Kurulum Hikayesi (acemi gozuyle)

From: ozgur (ozgurgursoy@netasistem.net)
Date: Sun 28 Nov 2004 - 23:02:51 EET

Tarih: 28 Kasim Pazar 2004
Saat: 16:16

        Yillar boyunca kullandigim Windows isletim sisteminden sonra "bir kez
daha" diyerek Linux kurmaya karar verdim. Kendi isimi yapiyorum,
firmalara bilisim teknolojileri konusunda bakim-destek-danismanlik
hizmeti veriyorum. Dolayisiyla kullanicilarin her turlu problemleriyle
birebir ilgileniyorum uzun zamandir. Ve bugun linux kurmak istiyorum
yine. Aslinda Linux gecmisim de gorece uzun sayilabilir. Ama bir turlu
ohh bee dedirtecek cok cok iyi bir uygulama gerceklestiremedim. Hep bir
sekilde bir sorun cikti ve kaldirmak zorunda kaldim. Bu konuda acikcasi
kendim de fazla kasmadim desem yeridir (gerci squid icin bir hafta
boyunca her gun ugrasmistim ama hic 10 gunden fazla ugrasmadim bir konu
icin) ... Simdi bir deneme daha yapacagim ve bu defa herseyi bir deftere
not alacagim. sonra da belge olarak listeye gonderecegim. Siz karar
verin Linux' un acemi bir kullanici gozunden nasil gorundugune. Aslinda
bu yaziya ekleyecegim ama simdilik bunu yazmak istiyorum. Cunku daha bi
sey yapmadim. sadece kurulum hikayesidir bu.
        Notebook' um Dell Latitude CPX, 733 mhz Intel Pentium III islemci, 256
mb so-dimm 100 mhz ram, 20 gb Quantum 4200 RPM hdd, DVD-Rom var.
        Elimdeki cdlere bakiyorum su anda. Zamaninda almis oldugum Mandrake 9.1
(3 cd), Slackware 10 (2 cd-internetten indirmistim), Redhat 8 (5 cd),