[linux-sohbet] Re: neden crux gibi source-based bir distro

From: Volkan YAZICI (yazicivo@itu.edu.tr)
Date: Thu 27 May 2004 - 10:39:16 EEST

merhabalar,
ilk once herkese *ayrintili* cevaplari icin cok tesekkur ederim. sanirim
listeye "sunucu optimizasyonu nasil?" basliginda bir mesaj atsam, ozellikle
istedigim noktalarda, bu kadar doyurucu cevaplar alamazdim. istedigimi elde
ettigime sevindim :)

yazilanlara ufak bir kac sey eklemek istiyorum ki yanlis anlasilmaya meyil
vermeyelim.

On Thu, May 27, 2004 at 09:34:09AM +0300, Recai Oktas wrote:

> Sevgili Volkan, buna benzer bir konuyu daha onceden bana da actigini
> hatirliyorum. Senden kucuk bir ricam olacak, hicbir yarginda bu kadar
> kat'i olma ve karsilastigin problemlerden yola cikarak boylesi
> genellemelere gitme.

postgresql paketinin yuklenmedigi gun ben elimde sac yumaklari ile gelen
mail'lara bakarken debian weekly newsletter'da debian'a arapca desteginin artik
sorunsuz sekilde verilebildiginden ve kde'nin bilmem kacinci son surumunun de
paketlenmesinin tamamlandigindan dem vuruluyordu. sanirim benim yerimde baska
bir adem oglu da olsa, tepkisi pek yumusak olmazdi :)

> Postgres konusuna gelince, pakette RC (Release
> Critical) tipinde bir hata olmasi beni sasirtmaz veya uzmezdi, ama biraz
> once kontrol ettigimde boyle bir hata goremedim:
>
> http://packages.qa.debian.org/p/postgresql.html
> [Bugs Count/Release Critical]

haklisiniz hocam o hata php4-pgsql paketinden kaynaklaniyormus. bu hata
yuzunden ben deb paketlerinin post-install script'lerini icine fazlaca
dalmistim ki olayin ana hattindan uzuklasmisim.
bug "release critical" degil, "Important and Normal"imis. yedigim naneden
oturu ozur dilerim. (7-8 ay onceki bir deneyimden aklimda kalanlar sanirim
ancak bu kadar dogru oluyor ;)
(ama ian'a bu yanlis bug report'u degil dogrusunu soylemistim ki o da
katilmisti, yani "vallaha yalan soylemedim" :P
bkz: http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=233058)

On Thu, May 27, 2004 at 09:39:17AM +0300, Baris Cicek wrote:
> Bunun yaninda bir cok seyi de derlemeden kullaniyorum (perl, python, gcc,
> glibc, kernel ..) Sizin apache'yi istediginiz module'lere gore derlemek
> icin bu saydigim paketleri de bastan derlemeniz vakit kaybidir
> acikcasi.

yukaridaki peketlerde yer alan kernel haric diyer her bir seyin derlenmek
zorunda kalinisin bir zaman kaybi yarattigi konusunda size katiliyorum.
ama sanirim `barebone' (crux gelistiricilerinden birinin benim kullandigim
sisteme taktigi isim :) bir sistem isteyisim, vakit kaybindan daha agir basiyor.

On Thu, May 27, 2004 at 09:46:36AM +0300, Serdar KOYLU wrote:
> Modul azligi, nasil hiza katkida bulunuyor pek anlamis degilim.

gecen hafta apache'nin performance tuning adli dokumanini ve bir kac lkd
seminer notunu kurcaliyordum. (eger yanlissam lutfen duzeltin) bildigim
kadari ile sunucuya dahil edilecek her yeni modul, gelen her istek karsisinda
-genel olarak- izlenecek adimlarin sirasini arttiracaktir. dogal olarak
bu da bir yavaslamaya sebebiyet verecektir.

> En basta, sistemleri yavaslatan seyler bootleneck denen
> noktalardir. Tipik sistemlerde bootleneck disk ve I/O Bus sistemlerinde
> odaklanir. Devaminda RAM azligi bir problem olabilir. Ama genel olarak
> CPU yetersizligi cok cok daha ender gorulur. Dahasi bu yetersizligin CPU
> uzerindeki komut setinden kaynaklaniyor olmasi cok daha zordur. __Kisaca,
> CPU optimizasyonu ile yeni komut setlerinin kullanimi performansa ciddi
> katkilar saglamaz__

kesinlikle buna ben de katiliyorum. dikkat ederseniz yazimin hicbir noktasinda
cpu optimizasyonundan bahsetmedim. beni rahatsiz edenin istenmeyen paketler
oldugu ve yavaslamanin da bu istenmeyen paketlerden dogdugu yonundeydi gorusum.

P.S. bu bir distro kavgasi degildir, nasil ölmu$ essekten yaris ati olur
sorusuna cevap arayan bir bahtsiz bedevinin colde basina gelenlerden ders alma
cabasindan baska bir amac da gudulmemektedir. (listeye gelen "hangi linux"
mail'larina hitaben)

http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirsiniz.