[linux-sohbet] Re: neden crux gibi source-based bir distro

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Thu 27 May 2004 - 09:34:09 EEST

* Volkan YAZICI [2004-05-27 08:59:26+0300]
> sanirim php4 konusunda olaya arastirmasiz bir yaklasim ile girdim ve
> agzimin payini da apt-cache verdi.
>
> postgresql ile gelen --with-python, --with-perl, -with-hede-hodo; apache
> ile gelen ve daha simdiye kadar da hic kullandigimi ve cogu server'da da
> kullanildigini hatirlayamadigim dav, openssl, gibi modullerin (lutfen
> buna da apt-cache search apache ciktisi yollayamyin cunku ben de 8 ay
> boyunca icin icin debian kullanmis biriyim) apache'nin icine gomulebilecegi
> halde modul olarak eklenmesi konusunda da yorumlarinizi alabilir miyim?

Hmm, bu soruyu dogru anlamisimdir umarim... Apache paketine monolitik
olarak eklenen her ozellik, pakette tespit edilen kritik bir hata
neticesinde yeni bir surum cikarilmasini gerektirir. Debian mimarisinde
ise bunun anlami, paketin tekrar unstable'dan yola cikip testing'e dogru
uzun ve sancili bir yol takip etmesi demektir. Bu yuzden uygulamalari
mumkun mertebe granuler hale getirmek ve parcalara ayirmak daha
dogrudur. Bu, baska bircok acidan da (bakim kolayligi, kullanicinin
kurmasi gerekli paketlerin sayisini azaltmak vb.) cok faydalidir. Misal
Openoffice Turkce cevirileri ana pakete gomulu geliyor ve siz ceviride
kritik bir duzeltme yaptiginizda butun bir paketin tekrar release
edilmesini bekleyeceksiniz.

> bu arada aklimi karistiran bir diger soru ise su: debian gibi bir sonraki
> stable surumune aylar kala kde, gnome gibi sunucu icin cok gerekli
> paketlerin basinda gelen yazilimlar (!) son derece stable iken, pgsql'in
> critical olarak kirik olmasi goz onune alinirsa, pgsql kullanan bir server
> admin'inin bu durumda bu distrodan medet ummasi da beklenebilir mi?
> (bu benim bilgi'den gerceklesen open source senliginde ian murdock'a
> yonelttigim soru idi, biraz guldukten sonra, sanirim haklisin ama takim
> bu aralar cok yogun demisti, yeni surumu yetistirmeye...)

Sevgili Volkan, buna benzer bir konuyu daha onceden bana da actigini
hatirliyorum. Senden kucuk bir ricam olacak, hicbir yarginda bu kadar
kat'i olma ve karsilastigin problemlerden yola cikarak boylesi
genellemelere gitme. Postgres konusuna gelince, pakette RC (Release
Critical) tipinde bir hata olmasi beni sasirtmaz veya uzmezdi, ama biraz
once kontrol ettigimde boyle bir hata goremedim:

        http://packages.qa.debian.org/p/postgresql.html
        [Bugs Count/Release Critical]

Paketler de insanlar gibidir :-) Hata yaparlar, hatta bunlar kimi zaman
cok kritik de olabilir :-) Meseleyi bir paketin dogal omru icinde
basinda gelenler olarak algilamak daha uygun bir yaklasim olur
kanaatindeyim.

Sevgilerimle,

--
roktas

linux-sohbet listesinden cikmak  ve tum listeci islemleri icin
http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirsiniz.