[linux-sohbet] Re: Qsim=20benzerli=F0i?=

---------

From: info@teknobilge.com
Date: Wed 21 Jan 2004 - 08:06:53 EST

    Merhabalar,

    Dogrusu, aslinda bir sonuca ulasmiyorum da, bu tur SINIRLARI tartisip,
    sorguluyorum. Tartisma nereden cikti? Mikre Rove Soft, MS'un marka
    haklarini ihlal ediyor mu, etmiyor mu mikerovesoft.com adresiyle derken
    cikti. Ben derim ki etmez, adam kendi adina "soft" eklemis, okunusu
    benzese bile, kimse microsoft.com yazayim derken, yanlislikla
    mikerovesoft.com yazmaz, karisma imkani yoktur.

    Ha ama ben hukukcu da degilim, marka patent konularinda uzman da. Sadece
    disaridan bakip, "Yok devenin nali" seklinde tepki veriyorum.

    Volkan bey acikladi, "taninmis marka" oldugu icin, Windows diye kagit
    mendil bile yapamazmisiz. Ote yandan, mesela "corap" marka cikolata
    uretebilirmisiz, ama "yun corap" markali corap uretemezmisiz. Dogrudur.
    Mantikli en azindan.

    Zaten ben de boyle bir sey olmamasi gerektigini dusunuyordum, Windows'la
    pencere firmalari catisirmi derken, bu konuda aydinlanmis oldum.

    Gerci hala, Mike Zoft diye birinin mzwindows.com olsa pimapen yapan,
    onunla da catisir mi, kim hakli olur, anlamis degilim...

    Ote yandan, gozunu seveyim Gnu/Linux'un, acik kaynagin, ozgur yazilimin,
    boyle soyut seylerin "sahipligi" ve "haklari" ile ugrasmak yerine, ise
    yarar seyler uretiyorlar, ve hizla ilerliyorlar, sagolsunlar...

    Iyi calismalar,

    Ozer Tayiz.