[linux-sohbet] Re: Qsim=20benzerli=F0i?=

---------

From: Cem Kamil Külekçi (editor@penguen.web.tr)
Date: Wed 21 Jan 2004 - 07:32:55 EST

    Ozer Bey,=20

    Konuya dogru noktalardan deginiyor ama yanlis sonuclara ulasiyorsunuz
    kanimca. Windows bir isletim sistemidir ve Tescilli bir markadir. Yani
    kimse gidip Windows adi altinda markalasamaz. Buraya kadar her konuda
    mutabikiz sanirim. Ama su unutulmamalidir ki Windows jenerik bir
    isimdir. Yani Ingilizcede siradan olagan bir kelimedir ve bu kelimeye
    karsilik gelen malzemeler de su anki konumuz olan PVC sektorudur. Yani
    birisi bu kelimeyle markayi tescil etti diye bunu lugattan kaldirmak pek
    mumkun degil. Yani ben PVCWindows adi altinda sirket kurarsam MS dava
    acamaz acarsa eger itibar-i iade davasi ile kendisi tazminat odemek
    zorunda kalir.

    Ama burada cok kucuk bir nuans var ben PVCWindows adi altinda bir
    yazilim uretemem. Bu durumda MS davayi acabilecegi gibi beni yerden yere
    de vurabilir. Cunku bu sektorde markalasmis bir firmanin yarattigi
    markayi kendi cikari icin kullanmaktir bu. Cunku Windows nire bilgisayar
    nire? :) Bu PVC sektoru icin IBM markasini almaya benzer. Ama ne
    uretirseniz uretin Windows markasina sahip hicbir urun uretemez satamaz
    sunamazsiniz.

    Iyi calismalar

    Cem Kamil Kulekci