[linux-sohbet] Re: Qsim=20benzerli=F0i?=

---------

From: Volkan YILDIRIM (volkan.yildirim@ankarapatent.com)
Date: Wed 21 Jan 2004 - 08:51:44 EST

    > Volkan bey acikladi, "taninmis marka" oldugu icin, Windows diye kagit=20
    > mendil bile yapamazmisiz. Ote yandan, mesela "corap" marka cikolata=20
    > uretebilirmisiz, ama "yun corap" markali corap uretemezmisiz.
    Dogrudur.=20
    > Mantikli en azindan.

    Arcelik diye de kagit mendil yapamazsiniz.
    B1ll C1int0n diye lilopop/sekerleme de yapamazsiniz mesela.

    Tayyip erdogan diye pazarlama sirketi kuramayacaginiz gibi..
    (tayyip erdogan tescilli marka oldugu icin degil, basbakan oldugu icin
    bilinen bir isim
    Ve unregistered, tescilsiz marka oldugu tartisilir, o konuyu bilmiyorum.

    Ornegin cm ylmz unregistered service mark 'tir. Ve bu sayede kendi alan
    adini=20
    Wipo 'da dava acarak alabilmistir.)

    Markalarla ilgili tescil islemlerinde uluslararasi NIS klasifikasyonu
    kullaniliyor.

    http://www.apb.com.tr/apb/nis.html

    Burada 1 den 42 'ye kadar belli basli siniflandirilmis urun ve hizmet
    gruplari=20
    Var. her bir sinifta tescil farklidir. Yani 1 sinifta volkan markasi
    varken
    37. sinifta molkan markasi olabilir.

    Tabi bu kavramlar oldukca soyut kavramlar. 29. sinifta "abidin" varken
    30. sinifta
    "bebidin" olamayabilir.

    > Ote yandan, gozunu seveyim Gnu/Linux'un, acik kaynagin, ozgur
    yazilimin,=20
    > boyle soyut seylerin "sahipligi" ve "haklari" ile ugrasmak yerine, ise

    > yarar seyler uretiyorlar, ve hizla ilerliyorlar, sagolsunlar...

    Burada sahipligi olan veya hak iddia edilen soyut sey degil.
    Bu yasalarin amaci sudur. Adamin birisi microsoft muhasebe windows diye
    muhasebe
    Yazilimi yaparsa son kullanici/tuketici ulan arkasinda microsoft var
    bunun diye alabilir.

    Bugun coca cola ya baktiginizda aktiflerinin %70 'ini markalari
    olusturuyor.
    Gene Sony 'ye baktiginizda aktiflerinin en az yarisini patent haklari
    olusturuyor.
    En uyduruk 'bu kim lan ?' diyeceginiz kore sirketinin patent dosyalarini

    ust uste dizdiginizde sizin boyunuzu gecer.

    Bunu anlayabilmeniz cok onemli.

    Biz ise hala baskalarinin icatlarini nasil kullaniriz , baskalarinin=20
    Markasindan, reklamlarindan nasil yararlaniriz onu arastiriyoruz.
    Fikri Haklar konusu aksine ozgur yaziliminda temeli.=20
    Fikri haklar olmasa ozgur yazilimda olamazdi hatta. :)