[linux-sohbet] Re: listelerin bolunmesi fikri

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Sun 11 Apr 2004 - 11:58:46 EEST

Herkese Merhaba,

Çok güzel bir tartışma ortamı doğmuş. Mustafa Hocanın aşağıda
yazdıklarına takılmadan edemeyeceğim.

> Bir kac bilgi ve not :
>
> - uzun suredir listelerin kapsamini yazacak bir gonullu araniyor

Hocam neden listeler bölünürken bu iş yapılmadı?

18 Haziran 2002 tarihinde açılan yeni 3 liste linux-baslangic,ileri ve
sohbet in duyurusunu yaptınız ve bunun kararının LKD-GYK toplantısında
yapılan tartışmalarda yapıldığını söylediniz.

Bu listeler ise o dönemlerde yine benim birileri ile benim listeler
üstüne tartışmam ve o thread in uzaması üstüne, çünkü yine liste
kullanımı kargaşa modunda idi yine bir gönüllü lazımdı listenin nasıl
kullanılacağı üstüne, alelacele alınmış kararların sonucu gibi
olduğundan klasik çalışma mantığımız olan temel kazmadan üstüne bina
inşa etmek şeklinde açılmıştı.

> - hic bir listemizin moıderatoru yok. Moderator olmasi/olmamasi
> yonunde bir karar yok. Gonullu var mi bilmiyorum.

Herhangi bir şekilde listelerin herhangi birinde moderatör olması
durumunda tamamen uğraşılan şeylerin felsefesine aykırı düşmesi nedeni
ile bütün LKD listelerinden ayrılırım ve eminim bunu yapacak başkaları
da olacaktır.

> - Murat Eren'in web arayzınde neyi kastedigini bilemiyorum,
> ama listweb'te donanim sorunu var su anda.
>
> - Ana sorun insan davranislari ile ilgili. Teknolojinin buna
> cozum bulacagini dusunuyorsaniz yaniliyorsunuz.
> Dogru "Konu" satiri kullanmayan, var olana bakmayan, tarama
> yapmayan biri her ortamda benzeri davranislari sergileyecektir.

Ana sorun "temel kazılmadan üstüne bina inşa edilmesidir". Listelerin
kullanılma prensiplerinin oluşturulamamış olması nedeni ile yıllardır
aynı tartışmalar sürüp gidiyor.

Bunun sonucu olarak insanlar kafasına geldiği şekilde merak ettiklerini
oraya buraya soruyor ve siz onlara buraya sorma yeri değil dediğiniz
zaman "bunlar benim için ileri ne yapayım" diye size geri dönüyor.
Burada bu insanların bu şekilde davranabilmelerinin sebebi olarak tabii
ki listeleri doğru düzgün tanımlamadan bölenlerin (o zaman ki LKD-GYK
üyeleri) sorumluluğu en üst seviyede. Soranın hiç kabahati yok mu? Tabii
ki var. Fakat liste hakkında sadece 2 satır bilgi olduğu için biz de
soran adama birşey diyemiyoruz. Dediğimiz zaman ise sorun çıkartan adam
konumuna düşüyoruz.

Şimdi ise bu listelerin nasıl kullanılacağının yazılması konusunda
gönüllü arıyorsunuz! Bu işi bölmeden önce neden düşünmediniz? Bana o
zaman sen yaz diye dönmeyin lütfen önceden yaptığınız (Devrim de
demişti) gibi çünkü ben listelerin bölünmesine karşı idim.

Yaptıklarınızın sonucunda oluşan sorumlulukları ise "burası herkese açık
el atın beraber yapalım" şeklindeki demokratik olma kisvesi altında
bizden yapmamızı beklemeyin.

Siz böldünüz siz yazın. Biz düşüncelerimizi söyleriz. Beğenen kalır
listelerde, beğenmeyen gider. Aksi davranış olduğu zaman ise kurallara
en azından elimizde dayanak olur.

Buraya kadar eleştiri yaptıktan sonra öneri yapmak gerekir.

1-) Listelerin forum veya news şeklinde olmasına kesinlikle karşıyım.
Bugüne kadar hiçbir forum veya news grubu takip etmek ile
uğraşmadım/uğraşamadım. Çünkü çok büyük vakit kaybı oluyor.

2-) Listeler madem bölünmüş vaziyette bu durumda bunların öncelikli
olarak sorulan sorular incelenerek belli başlı kategorilere ayrılması.
Bu dernek listesi veya sohbet listesi altında yürütülebilir. Bunun
sonrasında detaylandırıcı tanımlamaların sizler tarafından yazılması ve
ne tür maillerin uygun olup olmadığının örnekler ile açıklanması.

3-) Genel olarak listelere soru sorarken ne şekilde sorulması
gerektiğinin tanımlanması. Bu çünkü bir başka büyük problem. Genelde
insanlar münceccimlik yapılmasını istiyorlar.

4-) Bütün bu tanımlamaların web arabirimlerinde ve liste üyeliği için
kabul maili gittiği zaman "ÖNEMLİ OKUYUN LÜTFEN" türü bir başlık ile
belirtilmesi.

5-) Bunlara uymayanlar için herhangi bir şekilde yaptırım yapılmaması!
Zaten insanlar yazdıklarına karşı çıkışlar ve uyarılar olduğu sürece
nereye ne atacağını bilecek konuma gelecektir. Eğer zaten kişi uyarılara
rağmen devam ediyorsa aynı tür maillere bu onun problemidir. Filtre
tanımlarız /dev/null yaparız olur biter.

6-) Benim kişisel olarak rahatsız olduğum bir başka nokta AD ve SOYADI
belli olmayan kişilerden gelen mailler. Misal "Keltos Kirpi" eğer
gerçekten adı ve soyadı bu şekilde tamam derim, fakat öyle olduğunu
sanmıyorum. Karşımda herhangi bir şekilde adını soyadını bilmediğim biri
ile yazışmak benim için sorun teşkil etmekte.

7-) Sorulan sorulara cevap verildiği zaman insanların bu cevaplardan
nasıl yararlandığını bilememek. Yani ÇÖZÜM: gibi bir subject i insanlara
alışkanlık haline getirmeye çalışmak ve bunun için yazılı birşeyler
oluşturmak. Bu şekilde SSS deki girdi sayısı daha fazla artabilir.

Şimdi çıkmam lazım sonra devam ederim ...

--
|          |  Murat Koc
|          |  Manager & IT Consultant
|    FRONT |
|==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
|_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part