[linux-sohbet] Re: listelerin bolunmesi fikri

From: Gurkan Aslan (gurkan@iaslan.com)
Date: Mon 12 Apr 2004 - 10:28:54 EEST

On Sun, 2004-04-11 at 11:58, Murat Koc wrote:
> [...]
>
> Bu listeler ise o dönemlerde yine benim birileri ile benim listeler
> üstüne tartışmam ve o thread in uzaması üstüne, çünkü yine liste
> kullanımı kargaşa modunda idi yine bir gönüllü lazımdı listenin nasıl
> kullanılacağı üstüne, alelacele alınmış kararların sonucu gibi
> olduğundan klasik çalışma mantığımız olan temel kazmadan üstüne bina
> inşa etmek şeklinde açılmıştı.

> Herhangi bir şekilde listelerin herhangi birinde moderatör olması
> durumunda tamamen uğraşılan şeylerin felsefesine aykırı düşmesi nedeni
> ile bütün LKD listelerinden ayrılırım ve eminim bunu yapacak başkaları
PONG! Aynen katiliyorum... Sahsen GNU felsefesinin disina cikilmis
olacagi icin aninda terk ederim listeleri boyle bir yaklasim
sergilenirse... Biz basimiza coban istemiyoruz. Sadece iletisim halinde
olmak ve bir topluluk olusturuyor olmak yeterli bir fikir.

> [...]
> insanlar münceccimlik yapılmasını istiyorlar.
>
> 4-) Bütün bu tanımlamaların web arabirimlerinde ve liste üyeliği için
> kabul maili gittiği zaman "ÖNEMLİ OKUYUN LÜTFEN" türü bir başlık ile
> belirtilmesi.

> 5-) Bunlara uymayanlar için herhangi bir şekilde yaptırım yapılmaması!
> Zaten insanlar yazdıklarına karşı çıkışlar ve uyarılar olduğu sürece
> nereye ne atacağını bilecek konuma gelecektir. Eğer zaten kişi uyarılara
> rağmen devam ediyorsa aynı tür maillere bu onun problemidir. Filtre
> tanımlarız /dev/null yaparız olur biter.
Bravo!

> 6-) Benim kişisel olarak rahatsız olduğum bir başka nokta AD ve SOYADI
> belli olmayan kişilerden gelen mailler. Misal "Keltos Kirpi" eğer
> gerçekten adı ve soyadı bu şekilde tamam derim, fakat öyle olduğunu
> sanmıyorum. Karşımda herhangi bir şekilde adını soyadını bilmediğim biri
> ile yazışmak benim için sorun teşkil etmekte.
Ayni fikirdeyim. Bu insanlarla seminer v.s. gibi platformlarda da bir
araya geldigimizde gorusuyor ancak bilmiyor olabiliyoruz. Eger boyle
olmayacaksa topluluk olmanin / olusturmanin amaci ne olabilir ki?

> 7-) Sorulan sorulara cevap verildiği zaman insanların bu cevaplardan
> nasıl yararlandığını bilememek. Yani ÇÖZÜM: gibi bir subject i insanlara
> alışkanlık haline getirmeye çalışmak ve bunun için yazılı birşeyler
> oluşturmak. Bu şekilde SSS deki girdi sayısı daha fazla artabilir.

Katiliyorum... SSS icin su anda mailing listlerden soru ve cevap
ayikliyorum ve bu su anki sistemde inanilmaz derecede zor.

--
Hazar Agency & Computer Systems
(GNU/Linux Solutions)

Projects and Software Development Department Manager Gurkan ASLAN (a.k.a. Integer)

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part