[linux-sohbet] Re: listelerin bolunmesi fikri

From: Bensan Sarper Sonal (bensansonal@linux-sevenler.org)
Date: Sat 10 Apr 2004 - 13:11:13 EEST

Merhaba

> [...]
bir
> surette :) (isin bu ayagini da kimsenin gozden kacirdigini sanmiyorum)
> ANet'in news gruplari, Turkiye'deki Linux'un yuz karasi. "Sen bir seyden
> anlamiyorsan ben ne yapayim, ogren de gel" mesajlarindan kufurlere kadar
her
> seyin yasandigini gordum orda. Icq'dan bana "senin gibi insanlar neredeler
> yahu, iki ay once Linux kurmustum ANet'tekiler yuzunden sinir oldum hem
> Linux'a hem Linux'culara" diyen insnalar oldu. Ki ben neyim ki, su
> listelerdeki hem engin bilgiye sahip hem de yardimsever insanlarin
yaninda.

Ben zaten haber grubu olarak Anet'i değil linux-sevenler'i göstermiştim.
Yoksa Anet'in dününü bugününü biliyorum elbette.

> E-posta listesindeki insanlarin birbirine olan yaklasimlari cok daha
seviyeli
> ve yardimsever oluyor. Tamamen kendi deneyimlerimden yola cikarak kendi
> fikrimi soyledim, yanlis anlasilmasini istmem.

Sonuçta bir haber grubunda saçmalayanların bir e-posta listesinde
saçmalamayacaklarının da garantisini kimsenin verebileceğini zannetmiyorum.
Ha belki "aman mail adresim görünüyor burda ordaki gibi yapmamalıyım" diyen
de çıkar. Ama bu haberleşme protokollerinin yapısına göre de insanların
karakter değişimine uğrayacağını zannetmiyorum. Mesela Anetin meşhur bir
"Xor" vakası var... O adam bu listeleri duysa bu listelerdeki en sabırlı
katılımcıyı bile bu listelerin kapatılmasını tavsiye etme noktasına
sürükleyeceğine adım gibi eminim :) En azından LKD bünyesinde böyle bir
sunucu açılmasa bile mevcut bir sunucumuz var ve oraya katılımı arttırmaya
bakalım derim...

> E-posta listelerinden vazgecilmemelidir :(

Elbette vazgeçilmemeli. Ama günden güne büyüyen bu topluluk için listeler
harici haberleşme alanları da yaratılmalı... Yoksa bu listelerin bir süre
sonra çok fazla şişeceği, takip etmenin de güçleşeceği inancındayım...

Saygılar
Bensan Sarper Sonal