[linux-sohbet] Re: listelerin bolunmesi fikri

From: Umit Bozkir (bozkiru@itu.edu.tr)
Date: Sat 10 Apr 2004 - 14:23:30 EEST

On Sat, 10 Apr 2004, Bensan Sarper Sonal wrote:

> [...]
> "Xor" vakası var... O adam bu listeleri duysa bu listelerdeki en sabırlı
> katılımcıyı bile bu listelerin kapatılmasını tavsiye etme noktasına
> sürükleyeceğine adım gibi eminim :) En azından LKD bünyesinde böyle bir
> sunucu açılmasa bile mevcut bir sunucumuz var ve oraya katılımı arttırmaya
> bakalım derim...

> Elbette vazgeçilmemeli. Ama günden güne büyüyen bu topluluk için listeler
> harici haberleşme alanları da yaratılmalı... Yoksa bu listelerin bir süre
> sonra çok fazla şişeceği, takip etmenin de güçleşeceği inancındayım...
Bunun icin sss.linux.org.tr gibi web arayuzleri uzerinde calismalar devam
ediyor.Buraya mesaj atip yardim alana kadar gecen surede insanlar
sorunlarini cozebileceklerinin farkina variyorlar.Eposta sismesinin
engellenmesi icin Turkce icerigin daha da artmasi gerekiyor.Bu tur eposta
listelerinin dogrudan teknik yardim konusunda degilde uretim ve gelistirme
konusunda daha yararli oldugu acik.Listeye sorulan sorularin cogunun
cevabi liste arsivlerinde mevcut.Bunun icin guzel bir arayuz ve bundan
sonrasi icinde bir kural listesi gerekiyor.Su anda listeler forumlarin
yaptigi isi yapiyor diye bunlari foruma cevirmek yanlis olur.Cogu insan
forumlari takip edemez.Belirli sayida insan forumlara cevap yazar vs.Bu
forum konusu uzun uzun tartisildi zaten.
Dernegin tanitiminin yapildigi son bir kac seminerde uretim ve gelistirme
konusu uzerinde duruldu.Sonucta bu listelerde belli bir potansiyel
var.Bunun etkin kullanilmasi icin calismalara hiz verilmeli.Yoksa bu
listelere hep ayni grup soru sorup ve hep ayni grup cevaplayacaksa bu
hazirciligin sonu gelmez.
Sonra "Sacmalamak" konusunda, konu basliginda "ACIL,!!!!!,YARDIM..." gibi
kullanilmasi hos karsilanmayanlarin gectigi mesajlari ve onlarin cevaplarini
silsem belirli bir rahatlama olur.
Eposta olsun forum olsun cevap verileceginin garantisi olmadigini
insanlara kabul ettirmek zor.O zaman "bir soruya bile cevap
vermiyorsunuz,yeni basladim bilmiyorumki,ben bilseydim herkesle
paylasirdim,hani bilgi paylasildikca cogalirdi vs.." gibi somurucu
cevaplar alabiliyorsunuz.Burada adama "help dosyasina bak" lafi yerine
"yardim dosyasini oku" diyebilirsek bazi sorunlardan kokten kurtulmus
oluruz diye dusunuyorum.Yoksa makinasinin basina gecip istedigini yapsakta
yaranamayiz.
Kolay gele..