[Linux-programlama] Re: PostgreSQL sorusu....

From: Timuçin Kızılay (tim@savaskarsitlari.org)
Date: Wed 22 Aug 2007 - 09:27:05 EEST

Zaten postgresql ile bir sürü googleda vakit geçirdikten sonra jeton
düştü, kayıtlara bir select sorgusu ile baktım ve "Türkçe" (aman diyim
yanlış yazmayayım bu sefer) karakterlerin yerine tanıdık gelen html
eşlenikleri görünce uyandım. Ama sabahlamış olmanın verdiği salaklıkla
bütün gecemi postgresql tarafında soru aramakla geçirmiş oldum. Olsun,
bu arada postgresql'e daha çok aşina oldum daha çok sevdim.

TinyMCE kısmında da init edilen javascripte bir satır ekleyerek sorunu
çözdüm.

Şimdi elimde daha büyük bir sorun var. MS SQL server'da bulunan
tabloları postgresql'e aktarmam gerekiyor. aktarırken tablo yapılarında
da ufak değişiklikler olduğu için iki veritabanına da bağlanıp birinden
kayıtları okuyup diğerine yazacak birşey yazmak gerek. Buraya kadarı
kolay ama MS SQL tarafında kayıtlar "windows-1254" kodlaması ile
kaydedilmiş, bunları "UTF-8"e çevirmem gerekiyor, burada takıldım
kaldım. Daha önce böyle birşeyi yapmış olan var mı? örnek kod görebilir
miyim?

Erkin Tek yazmış:

>>> http://www.gunduz.org