[Linux-programlama] Re: PostgreSQL sorusu....

From: Erkin Tek (erkintek@fotograf.web.tr)
Date: Wed 22 Aug 2007 - 08:56:45 EEST

Paz 19 Ağu 2007 09:19 tarihinde, Timuçin Kızılay şunları yazmıştı:
> Ubuntu 7.04 üzerinde pgadmin3 programı ile yaratmıştım veritabanını.
> locale olarak utf-8 görünüyor ama daha fazla detay bilecek kadar
> postgresql bilgim yok.
>
> Az önce farkettim, kendim insert ettiğim kayıtlarda bir sorun olmuyor
> demek ki postgresql ile ilgili değilmiş sorun. Sanırım django tarafında
> bir sorun var. türkçe karakterler kaydedilirken bir şekilde
> dönüştürülmüş. Text alanları editlemek için tinymce adlı bir javascript
> kullanmıştım, sanırım o bozuyor işleri. Onu iptal edince sorun kalmadı.

TinyMce türkçe karakterleri html eşdenikleri ile değiştiriyor. mesela ş harfi
kullanıcıdan ş olarak geliyor. Dolayısiyle aslında sorunuz tinymce
sorusu. Geçen şöyle bir ileti almıştım:
"Merhabalar. kusra bakmayın rahatsız ediyorum.
http://tinymce.moxiecode.com/punbb/viewtopic.php?id=1650 bu forumda geçen
problem bende de var bu sorunu nasıl çözebilirim? Şimdiden
teşekkür ederim..."

Görüldüğü gibi o linkte, nasıl bozduğu karakterlerimizi düzeltebileceği
yazıyıor ;)