[Linux-programlama] Re: PostgreSQL sorusu....

From: Mahir B. Aşut (mahir.asut@ttnet.net.tr)
Date: Mon 20 Aug 2007 - 00:28:09 EEST

Selamlar,

yazılan metinlerdeki imla veya yabancı sözcük kullanım şekilleri burada zaman zaman eleştiriliyor.

Ben "Türkçe" sözcüğünü neden ısrarla (her iki iletinizde de...) "türkçe" şeklinde yazdığınıza takıldım...

Noktalardan sonra bile öyle başlamış. Kaldı ki diğer sözcüklerde böylesi bir hata yok (mesela PostgreSQL yazarken gösterdiğiniz dikkat...)

Mahir

Timuçin Kızılay yazmış:

PostgreSQL ile like sorgusu yapmaya çalışıyorum ama içinde türkçe
karakter geçen kelimeleri bulamıyor.

Sorgu şuna benziyor (tabi ki normalde select * kullanmıyorum):
Select * from st_icerik
where icerik ilike '%buçuk%'

Buradaki içerik alanı text alan. sorguda içinde türkçe karakter geçtiği
için kayıt dönmüyor. türkçe karakter geçmeyen aramalarda sorun yok.
Linux üzerinde 8.2.3 versiyonu kullanıyorum.