[linux-network] Egitim, Lisansli/Kacak Yazilim ve Para uzerine (Linux Terminal Server ve Windows TerminalServer)

---------

From: Php (php@kakalak.org)
Date: Fri 11 Jul 2003 - 09:50:01 EEST

    Sohbete tasiyip konusunu degistirsek iyi olacak.

    Bir ara sanirim 3D Studio'nun kitaplarinin birinde
    bir ifadeyle karsilasmistim. Turkce'ye soyle boyle
    tercume edecek olursam:

    "Benim urunlerimden para kazaniyorsaniz ben de
    sizden kazanmaliyim"

    Ne kadar gecerli bir strateji bilmiyorum ama gayet
    mantikli. Hala ayni dusuncede olduklarini sanmam ama
    yine de dusunce olarak fena degil. Yani ben merak
    ettigim icin XP lisansi alacak degilim, alirim bir
    arkadasimdan kurarim. Ya da 3D Studio ile soyle
    bir iki render yapmak istersem kendi capimda, bu
    is icin para vermeyi de dusunmem. Ama yukaridaki
    ifadede gectigi gibi, eger ben bu urunlerle para kazaniyorsam
    ya da para kazanmama vesile oluyorlarsa ben de onlarin
    paralarini vermeliyim.

    "Production" icin tek alternatifim GPL gibi lisans ucreti odemek
    zorunda kalmayacagim yazilimlari tercih etmek olabilir.

    Egitim lisansi konusunda da merak ettigim bir nokta var.
    Bu egitim lisansi o yazilimin egitiminden para kazananlar
    icin mi yoksa bu egitimi alarak gelecekte bu isten
    para kazanacaklar icin mi? Yoksa bir egitim kurumunda
    okuyup da bu neymis diye merak edenler icin mi?

    Saygilar.
    Umut.