[linux-network] samba' da netbios

---------

From: ozgur gursoy (ozgurgursoy@netasistem.net)
Date: Fri 11 Jul 2003 - 16:51:42 EEST

    server niyetine :) kullandigim makinamin ozellikleri :
    intel islemci, 256 mb ram, mandrake 9.1

    samba kurdum bir sekilde, ancak samba calisiyorkene insanlar benim servere
    ziyaret edip geziniyorlar,
    iptables -t nat -A POSTROUTING -j MASQUERADE
    komutu yardimiyla internet cikisimi paylastirdim.

    netbios' u nasil kapatabilirim ? calisan servislerde netbios -a
    rastlayamadim ?

    bir de, samba da userlari ve sifrelerini linux users dan almasini soyledim
    (webmin araciligiyla)
    ancak, yine webmin araciligiyla yalnizca kendi dahili networkum
    (192.168.0.1/10) dosyalara ulasabilsin dedigim de disarisi da ulasamiyor,
    biz de.. yani, ancak public erisime acabiliyorum.

    kafam da bayagi karisti aslinda.. tesekkur ederim simdiden..