[linux-network] Re: Yonlendirme

---------

From: Baris Metin (baris@metin.org)
Date: Thu 17 Apr 2003 - 00:32:41 EEST

    Selamlar,
    Wed, Apr 16, 2003 at 06:29:05PM +0300 , Gürkan KARABATAK :
    > Selamlar
    > Yonlendirdim diyorsunuz. Eger irc.xxx.com icin dns te bir ip =
    > tanimlayarak baksa yere yonlendirdiyseniz dogal olarak web istekleride =
    > oraya gidecektir.
    > Istediginizi yapmaniz icin port bazli bir yonlendirme yapmaniz gerekir. =
    > Iptables la yapilabilir. Ikinci bir yontem datapipe yapmak ama o zaman =
    > paketler size gelip sizin uzerinizden karsi tarafa gidecektir yogun bir =
    > trafik olacaksa kabul edilecek birsey degil ama isterseniz cok basit bir =

    ...[snip]...

    Iptables kullandigimiz zaman paketler bize gelmiyecek mi? O zaman
    iptables neyi yonlendiriyor ? :).

    Sorunu diger ag vs. aygitlarini karistirmadan yalnizca Linux uzerinden
    cozmek istiyorsak dns yonlendirmesinden sonra irc.xx.com makinasinda
    eger bir web sunucu calisiyor ise irc.xx.com 'un index sayfasina
    www.xx.com'a yonlendirecek bir sayfa koyulabilir. Eger web sunucu
    calismiyor ise 80. portu dinleyen ve gelen istege yine www.xx.com'a
    yonlendirme iceren bir sayfa gonderen bir programcik
    koyulabilir(yazilabilir).

    Aklima gelen cozumlerden bir tanesi bu, en azindan...

    iyi calismalar,

    --
    Baris Metin