[linux-network] Re: Yonlendirme

---------

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Thu 17 Apr 2003 - 19:22:17 EEST

    Selam
    Iptables ta gelmeyecek diye birsey olamaz tabii ki gelecek. Ancak =
    datapipe turu olaylarda paket tamamen aradaki bilgisayardan dogal =
    olarakta tum veri bir porttan cikip diger makineya ulasacaktir. Iptables =
    ise sadece paketin hedef adresinin icerigi degistirip yonlendirecektir. =
    Paket uzerinde baksa hicbir degisiklik olmayacaktir. Ancak datapipe =
    islemi cok farkli tum veri alinacak data elde edilecek sonra tekrar =
    kaynak hedef adresler paket halinde hedef makinaya direk kendinden =
    cikiyormus gibi gonderilecektir. Bir nevi Proxy mantigi. Ama iptables =
    sadece paketin yonunu degistirecektir.

    Ayrica irc server uzerinden eger web server olmayacaksa iptablesla web =
    isteklerinin diger makinaya yonlendirilmesi web uzerinden redirect =
    yapilmasindan cok daha uygun. Cunku iptables da paket sadece 3. =
    katmanina kadar islenip adres degistirilip yollanacak. Ama redirect =
    olayinda paket tamamen 7 katmanda islenip ayrica web serverda yorumlanip =
    haa redirectmis bu diyip diger tarafa gonderilecek. Sadece ayni site =
    uzerinde bile redirect olayi yeterince yavaslatiyor. Bu yuzden sorunun =
    iptablesla daha 3. katmanda cozumlenmesi cok cok mantikli bence. Zaten =
    sizin yaptiginiz redirect olayida sonucta iptables la mantik olarak ayni =
    tek farki daha yavas olacaktir. Burada hangi serverin (webmi ircmi) daha =
    az kullanilacagi belirgin ise daha az kullanilani redirect etmek daha =
    dogru olacaktir.
    Saygilar.=20