[linux-network] Re: Yonlendirme

---------

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Wed 16 Apr 2003 - 18:29:05 EEST

    Selamlar
    Yonlendirdim diyorsunuz. Eger irc.xxx.com icin dns te bir ip =
    tanimlayarak baksa yere yonlendirdiyseniz dogal olarak web istekleride =
    oraya gidecektir.
    Istediginizi yapmaniz icin port bazli bir yonlendirme yapmaniz gerekir. =
    Iptables la yapilabilir. Ikinci bir yontem datapipe yapmak ama o zaman =
    paketler size gelip sizin uzerinizden karsi tarafa gidecektir yogun bir =
    trafik olacaksa kabul edilecek birsey degil ama isterseniz cok basit bir =
    sekilde kucuk bir programla yapabilirsiniz. Iptables la ise su sekilde =
    yapabilirsiniz. DNS leri kendinize yonlendirip

    iptables -t nat -A PREROUTING -s 0/0 -d irc.xxx.com -p tcp -m multiport =
    --dports 6660:7000 -j DNAT --to ircserverip

    (irc server icin port araligini kullanmak istersiniz diye 6660:7000 =
    yaptim)

    Web sayfasi icin kendi makinenizda bir vhost tanimi yaparsaniz sanirim =
    sorunsuz calisacaktir.

    Ayni seyi tam ters olarak dns te ip yi irc servera yonlendirip 80 =
    portunu kendi makineniza yonlendirebilirsiniz. Hangisi isinize =
    geliyorsa.
    Kolay gelsin.