[linux-network] DHCPD/Relay Agents

---------

From: Muhammed Soyer (ms@ges.net.tr)
Date: Thu 17 Apr 2003 - 09:36:14 EEST

    MErhaba,
        Daginik bir agda uc noktalara yakin Zyxel DSL modemlere dhcpd sunuculuk
    yaptiriyorum .Merkezde bir Linux var .Linux kendisi ile aynı fiziksel ag
    uzerinde olan pclere dhcpd sunuculuk yapiyor ve dynamic dns ile de bunlari
    dnse kayit ediyor .Zyxelleri bridge olarak calistirip merkezden ip
    dagitabiliyorum ama aradaki aktif cihaz sayıcı 4 u 5 i geciyor ve agda 100
    kusur pc ye kadar genisleyecek ..bu sekilde 6-7 tane uc nokta var ..Bu kadar
    genis alana yayilmis ve arada akitf cihaz sayisinin cok oldugu bir yapida
    calismak istemedigimiz icin uc noktalari bridge olarak degilde router olarak
    calistirdik ..Simdi aslinda cok bir sorun yok ..Fakat Zyxel lerin dagittigi
    ipleri dnse kayit etmek istiyorum ..Bunu nasıl yapabilirim ? Zyxel leri
    relay agent olarak kullansak ,dhcpd sunucu da soyle bir sey deme sansimiz
    var mi ? Su mac adresli relay agent tan gelen isteklereisu ip havuzundan ip
    dagit gibi ..

    iyi calismalar
    -ms