[linux-ileri] Re: kernel derleme sorunu

---------

From: Sancar Saran (saran@sim.com.tr)
Date: Mon 07 Jul 2003 - 12:41:39 EEST

    On Wednesday 02 July 2003 16:53, you wrote:
    > mrb
    >
    > sles7-2.4.7 sistemde kernel derlemek istiyorum. kernel.org dan
    >
    > 2.4.21 i cektim.
    >
    > http://www.linux.org.tr/belgeler/kernel/kernel.html
    >
    > dokumani takip ettim.
    >
    > menuconfig den sonra hatalar vermeye basladi.
    >
    > lilo yu yukleme calistim. fatal error uyarisi aldim.
    >
    > sormak istedigim
    >
    > -menuconfig ayarini yapmak istemiyorum.kerneli derledikten sonra yapmak
    > istiyorum yada default m(module mode) olarak tum configleri ayarlamasini
    > yapmasini istiyorum.bunu yapmanin bir yontemi var mi ? ya da dusundugum
> [...]

    Sanirim kartin alsa destegi olacak. Ses karti icin alsa kurulum islemini
    yapmalisiniz.

    Default mode den kastiniz nedir.

    Hatirladigim kadari ile, kernelde IPtables idisinda illaki modul olarak
    derlenmek isteyen bir kisim yok. Digerlerini kernel icine gomebilirsiniz.
    <*> kernel icine gom
    <M> Modul olarak derle

    anlamina gelir.

    make moduleconfig ten sonra

    make dep && make clean modules modules_install install
    derseniz gerekli islemi yapacak, vmlinuz dosyasini /boot dizini altina
    atacaktir.

    burada /etc/lilo altinda gerekli degisiklikleri yaparak sisteminizi yeni
    derlediginiz kernelle acabilirsiniz.

    Kernel derlerken hata veriyorsa, buyu konusmak gibi olmasin, eger o dagitima
    bir bagimliliginiz yoksa, derhal baska bir dagitimi tercih edin.

    Sizi kisitliyan dagitimlardan uzak durun

    Iyi Calismalar