[linux-ileri] Re: kernel derleme sorunu

---------

From: Ziya tan (ctanews@hotmail.com)
Date: Mon 07 Jul 2003 - 12:20:53 EEST

    Selam

    SLES icin aldiginiz bir destek vardir diye dusunuyorum (ki eger lisansli
    kullaniyorsaniz 1 yil destek kendiliginden geiyor). Eger bu destek kosullari
    bozulmasin istiyorsaniz zaten Suse tarafindan release edilmis kernel
    kullanmalisiniz.
    Ancak Suse'de de kendi kernel'inizi indirip derleyebilirsiniz, hic bir sorun
    yok. Derleme sirasinda yasadiginiz sorunlar cok cesitli olabilir, basta
    islemci tipinizi dogru sectiginize emin olun ve ondan sonra derleme
    esnasinda nerede problem ciktigina ozellikle dikkat edin. Sorunun kaynagini
    belirleyebilirsiniz ve o sorunu eleyebilirsiniz. Menuconfig yapmak
    istemiyorsaniz bir configuration dosyasi bulup bunu .config olarak
    /usr/src/linux-(kernel version) altina kopyalayabilirsiniz. Ancak bu yontem
    sorun cikmayacagini garanti etmez. Config dosyalari genelde kernel source
    kodlari icerisinde bulunurlar.

    Birkac not daha:

    Sisteminizde SCSI device'lar varsa SCSI destegini acin, ama dikkat module
    olarak degil dogrudan kernel destegi verin.
    Derlemeye baslamadan once kernel Makefile icinde custom version'u edit edin.
    Lilo icinde eski kernel 'dan sisteminizi acilabilir tutmak icin eski
    kayitlari koruyun.

    >From: Murat Gezer <murat.gezer@linuxdonanim.com>
    >To: linux-ileri@liste.linux.org.tr
    >Subject: [linux-ileri] Re: kernel derleme sorunu
    >Date: 03 Jul 2003 17:09:34 +0300
    >
    >Merhaba,
    >

    >normal sartlarda SuSE dagitimlarinda kernel birazcik suse tarafindan
    >oynanmis oldugu icin derlemede sorun cikar. Bu konuda en iyi download
    >adresi ftp.suse.com altinda people linklerini incelemeniz mutlaka orda
    >bir dizin altinda suse tarafinda yapilan patch li kernel bulma sansiniz
    >olabilir
    >

    >Murat Gezer
> [...]

    MSN 8 with e-mail virus protection service: 2 months FREE*