[linux-ileri] [linux-ileri]Re: /usr dizinine harddisk ekleme?

---------

From: Sinan Gün (ctanews@hotmail.com)
Date: Mon 07 Jul 2003 - 14:00:17 EEST

    Selam

    Sordugunuz soruya evet online volume buyutme mumkun diye cevap vermek
    isterdim ancak ext2/3 boyle bir cozum icermiyor. Bu tur bir cozume Tru64
    disinda hicbir Unix sahip degil zaten. Veritas tabanli file system yapilari
    da bir dereceye kadar disk buyutme kucultme islemleri yapabiliyorlar ancak
    onlar da online degil, Advanced File System en temizi ama ne yaparsiniz...
    Neyse yapilmasi gereken su:
    Yeni partition uzerine file system create edin.
    Cd den linux rescue olarak boot edin.
    Cd boot sonunda shell'e dusene kadar buyuk ihtimalle eski linux file
    systemleri mount edilmis olacaktir, edilmemislerse siz mount edin.
    Yeni partition'u mount edin (mount pointler onemsiz).
    Diyelim ki /usr 'i /myoldusr ve yeni partitionunuzu /mynewusr diye mount
    ettiniz. Sunu calistirin:
    # dump 0f - /myoldusr | (cd /mynewusr; restore xf -)
    /etc/fstab'i edit edin ve /usr olarak yeni device'inizi kullanmasini
    isteyin.
    Cd'yi cikarip sistemi reboot edin.

    Gecmis olsun...

    >From: <riza@acar.com.tr>
    >To: <linux-ileri@liste.linux.org.tr>
    >Subject: [linux-ileri] /usr dizinine harddisk ekleme?
    >Date: Fri, 27 Jun 2003 16:38:07 +0200
    >
    >hda6 partition üzerinde /usr dizinim var ve yer kalmadı
    >yeni bir hdc1 hardisk i ilave ettim bunu /usr dizinine ek olarak
    >baglayabilirmiyim?
    >veya /usr dizinini bire bir kopyalayıp yeni /usr olarak mount
    >edebilirmiyim
    >(kopyalamada sorun çıkıyor)

    The new MSN 8: advanced junk mail protection and 2 months FREE*