[linux-ileri] Re: cekirdek ve turkce karakter

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Mon 22 Dec 2003 - 04:32:26 EST

    On Fri, 2003-12-19 at 12:37, C.Hakan POLATKAN wrote:
    > Simdi biz bash-x.xx'i alsak, yeni cikan cekirdegi alsak, binutils, glibc
    > vs... gibi paketleri biraraya getirsek, kendimizden birseyler katsak, emek
    > harcasak, kullanicinin islerini rahatlatacak, kullanimini kolaylastiracak
    > birseyler yapsak olmuyor mu ?
    Yapacaginiz gelistirmeler, tum dagitimlar tarafindan takdirle
    karsilanacaktir ve bu insanlar faydali gordukleri tum degisiklikleri
    kendi dagitimlarina ekleyeceklerdir.

    O zaman "Turkiye'de de ozgur yazilim kullaniliyor ve gelistiriliyor"
    derler.

    Gayet tabii, Turk yapimi bir Linux dagitimi konusunda bir mahsur
    gormuyorum, yapabilirsiniz. Bir soru daha sorayim: Projeniz populer
    olursa, projeye farkli millet ve ulkelerden insanlar katilmak isterlerse
    onlara "Burasi Turk mahallesi, gidin baska yerde oynayin" mi
    diyeceksiniz?

    > Biz bunlari yaparken destek olacak insanlar da yavas yavas bize katilsalar
    > hala beceremiyor muyuz ? Volkerding amca nasil basladi ne hallere geldi ?
    > Bize de gelecek desteklerle altindan kalkamaz miyiz ?

    Volkerding'e katilmayi dusundunuz mu hic? Neden kendinize ait birsey
    yapma istegi duyuyorsunuz, ben de bunu anlayamiyorum. Ozgur yazilimlar
    kimseye ait degil, daha dogrusu herkese ait. Neden birseylerin merkezi
    olmaya calisiyorsunuz?

    Her firsatta dalga gecerim, linuxmerkezi.com diye birsey gordum
    listelerde, kimdi hatirlamiyorum; daha komik birsey olamaz. Yurdum
    insani surekli birseylerin tam merkezine kendisini koyuyor; o birseyler
    daha yokken :)

    > Zaman icerisinde bir MDK'yi aratmayacak bir dagitimimiz olsa kotu mu olur ?

    Neden? Neden? Neden? Fedora Core 1, millet/ulus/ulkelerden bagimsiz bir
    urun iken ona katilip gelisen surumlerinde Turkce dil ve yerel
    ozellikler destegini mukemmele tasimak, her uygulamanin tam Turkce
    destegine sahip oldugundan emin olmak yerine, zaten sinirli olan eforu
    boyle *anlamsiz* bir ise tasimak neden? Neden?

    ABD, T.C.'ne ambargo koyacak olursa Microsoft urunlerini kullanamayacak
    olanlar dert etmeye devam etsinler ama; Fedora Core kullanmamizi ambargo
    bile engelleyemez. Hicbir kanuni yol bunu engelleyemez. Buna ragmen,
    neden kendimize ait bir dagitim yapmaya calisiyoruz? Bir tek neden
    istiyorum, "bizim olsun"un disinda. Kabul edilebilir bir tane, o zaman
    sonsuza dek susacagim bu konuda ve butun isimi gucumu birakip projenize
    katilacagim ve destek olacagim.

    Saygilar,

    --
    |          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
    |          |  Software developer, IT consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part