[linux-ileri] Re: cekirdek ve turkce karakter

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Fri 19 Dec 2003 - 09:43:58 EST

    Selam,

    Bugun cuma aksam saati fazla yogunluk yok yazayim birseyler :)

    > Neden kendi kendinizi ikna etmiyorsunuz ?

    Neden kendi kendimi ikna edeyim?

    Bakin soyle bir cumle yazmistim.

    "Bahsettigimiz dagitim gerekli degildir bana gore. Yarin oburgun ihtiyac
    duydugum ama varolan dagitimlardan olmayan birseyler istersem oturur
    yeni bir dagitim yaparim ama bunun digerlerinden farkiniz siz gormus
    olursunuz."

    > Ornegin Cin'in birkac yil sonra elindeki know/how'lar ile nerelere gelecegi,
    > neler yapabilecegini biliyoruz. Bilgi-islem bakimindan tam bagimsizliklarini
    > yakin bir zamanda kazanacaklar. Bu bagimsizligin getirileri korkunc boyutta
    > olacak. Bu durum istenen bir durum degil mi ?

    Iyi de bunun icin redflag gibi bir sisteme mi ihtiyac var? Bugune kadar
    cinli redflag developerlarin kernel a ne gibi katkilari olmus? veya
    diger bilesenlere? Ben soyleyeyim 1 tane. O da Zou amcaya sonra ne oldu
    bilmiyorum :)

    Zamaninda cok konusulmustu redhat CEO su Redflag opensource urunleri
    alip kullanmakta cok iyi de kendi yaptiklarini nedense vermiyor diye?

    boyle mi olmak istiyorsunuz? Bu da calip cirpmak degil mi? redHat ten
    sonra redflag de cikardi advanced server diye. hangi teknoloji ile o
    kernel patchlerini kendilerimi yapti? Yoksa yapilmis olanlarimi aldi?

    Bu kadar cok satan buyuk dagitimin yaptigi bir takim patchler olmali
    degil mi mantikli olarak? Peki nerede?

    Gecin Cin ornegini artik. Bana bu sekilde baska ornek verebiliyor
    musunuz?

    > Yani bunun gibi bir durum ikna olmaya yetmiyor mu hocam ? Ben eminim ki siz
    > de bazi seylerin farkindasiniz. Bu seyler ikna olmaya yetmiyor ise ne
    > yapmaliyiz ki ?

    Ben olaya teknik olarak yaklasiyorum ama siz beni baska yonlere cekmeye
    calisiyorsunuz ve bundan hoslanmiyorum. Ben ulkeden para cikmamasi icin
    (sizin tabirinizle) zaten yapacagimi yapiyorum. Program yaziyorum,
    satiyorum destek veriyorum Linux kullaniyorum kullandiriyorum destegi
    veriyorum para kazaniyorum. Bu isler icin harcanacak bilmem ne kadar
    para da yurtdisina bilmem nereye gidecegine bana geliyor. Var mi soru?

    > Siz bu konuya aciklik getirdiginiz zaman ben de sormayi kesecegim :)

    Ben ne demek istedigimi anlattigimi dusunuyorum. Memleket icinde su anda
    elimden geleni de yapiyorum. Memleket konusunu kapatalim lutfen.

    Teknik konulara donelim. Burasi linux-sohbet degil. Zaten bu tur
    muhabbetler kacmak icin baska listeye uye degilim. Amacim sadece teknik
    konusmak burada.

    Yeni dagitim cikardiginiz zaman neler olacak digerlerinde olmayan?
    bash, kernel. glibc ... bahsettiginiz bana bunlari soyleyin ve beni ikna
    edin ki size yardimci olayim.

    Ama bana memleket kurtulacak seklinde geri donus yaparsaniz kusura
    bakmayin kurtarin o zaman derim.

    > Yani illa diger dagitimlardan farkli mi olmak gerekiyor ? (ilk basta...)
    > Her ne kadar yeni bir dagitim cok farkli olmayacak desek te ister istemez
    > farkliliklari koymus olacagiz. Bunun sonraki surumleri de var. Iki, uc surum
    > sonra biraz daha farkli bir konum ve karakteristikte olamaz miyiz ?

    Farkli olmadiktan sonra ne anlami var :)

    > Bana lutfen soyleyin. Bir universite ya da herhangi bir devlet dairesi...
    > iki dagitim da ayni isi yapabiliyor. Biri yerli, biri yabanci (tekel urunu
    > degil ona gore :) Hangisi daha kolay yer edinir ? Hangisi insanlara tat
    > verir, gaz verir, his verir ? Bu noktada bir soru daha sormaliyim. Yerli bir
    > dagitimi kullanmak size ya da baskalarina tat vermiyor ve bazi hisler
    > uyandirmiyorsa bu konuyu zaten burada kapatiyoruz demektir. :)

    Bende hicbir his uyandirmiyor. Cunku yerli dagitim dediginiz seyler
    reklam amaci ile yapilmis tamamen kopya olan seyler ve hicbir
    ozellikleri yok.

    > Eger bir parca benimle ayni seyleri hissedebiliyorsaniz (herkes) ben diyorum
    > ki; ulkenin cesitli mekanlarini Linux'a gecirmek, Redmond'u pazar disi
    > birakmak ve Linux'un ilerleyisini ulkemizde hizlandirmak yeni, yerli bir
    > dagitimdan gecer. Bu alanda da yazilim gelistirmek isteyenlerin yuruyecegi
    > yol daha belirgin olur.

    bugun yerli dagitim yapmayan ama birsuru yere kendi yazdiklari
    uygulamalari satiyor disariya para verdirmiyor ve dunya capinda oduller
    kazaniyor. Eee?

    Olay dagitim isi degil. Uygulama isi bunu anlatmaya calisiyorum.

    > Benim de hosuma gitmiyor... Bu listede vatan, millet sohbetleri yapmak.
    > Fakat bildiginiz gibi bu listenin uyeleri Turkiye'de bu isi yapabilecek
    > insanlardan olusuyor. Gidipte MS'in TechNet'ine yazamam bunlari ya da bir
    > flash forumuna yazamam. Dogal olarak burada konusuyorum. (tepkileri
    > cekmekten de korkuyorum aslinda... ne de olsa saplanti degil mi ? :)

    Kesinlikle hoslanmiyorum vatan millet muhabbetinden. Bu konuda da
    gerekeni yaptigimi dusunuyorum.

    > Gordugunuz gibi olay teknik konulardan baska konulara geldi (biliyorum, ben
    > getirdim ve zorundaydim) Olaya sadece teknik acilardan bakmayin.
    >

    > Sizleri birer arkadas olarak goruyorum, genelde de mesajlarin sonuna bir not
    > ilistiriyorum :) Hani lutfen kizmayin falan gibisinden... Gordugunuz gibi
    > biraz agresiflesiyorum. Amac ? Amacim kimseyi kirmak, uzmek degil. Beni az
    > da olsa :) anlayabileceginizi bildigim icin icimi dokup, derdimi anlatmaya
    > calisiyorum. Korkmayin :) Bazi seylerin hissedilmedigini anladigimda
    > uzatmayacagim.

    Agresiflesilmesi onemli degil. Ama somut bazda birtakim seyler
    sunmuyorsunuz. Fazla duygusal ve milliyetci duygular icinde birtakim
    soyut kavramlar onume suruyorsunuz. Ben sizden somut veriler istiyorum.

    Lutfen.

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part