[linux-ileri] Re: cekirdek ve turkce karakter

---------

From: C.Hakan POLATKAN (hakanpolatkan@efsanelinux.org)
Date: Fri 19 Dec 2003 - 09:40:42 EST

    From: "[ C T R L ]" <ctrl@host4.web.tr>

    > Altina made in turkey imzasini atip. Ingilizce basta olmak uzere bir cok
    > dil destegi sunmak cok daha amaca uygun olur diye dusunuyorum...

    Hangi amac ? Neden basta Ingilizce ?
    Basta Turkce'ye destek verin, diger dillere de desteginiz tabii ki olsun.
    Amac ilk once bizim insanimizin kullanimina sunmak, sonraki amac bunu Linux
    dunyasina armagan etmek olmali bence... Tabii boyle birsey yapilacaksa...

    Cok basitinden bir ornek verecegim. Bir iki gun once Volkan YAZICI'nin bir
    iletisinde "wgetd" adli uygulamadan bahsediliyordu. Tamamen Ingilizce
    hazirlanmis.(Turkce versiyonu var mi bilmiyorum, hatam varsa yazacaklarimi
    dikkate almayin :) Bir arkadasimla da onu konustuk. Neden Turkce degil ya da
    neden Turkcesi de yok... Guzel bir uygulama olabilir. Fakat Ingilizce
    bilmeyenler var. Goruldugu gibi bizlerden biri olan Volkan'in uygulamasini
    bizlerden birileri "anlamadigi" icin kullanamiyor.

    > Amac : redhat mandrake debian suse mevcut bilinenler.. bir tanesinin
    > adini da siz koyun...
    >
    > Amacin ne oldugunu anlamayan yoktur herhalde...
    > Bu amacin disindaki vakit oldurmeler sakat dogum olur. Basarisizliga da
    > mahkumdur.
    >
    > Vaktinizi daha degerli seylere harcamaniz, konusmak yerine harekete
    > gecenlerden olmaniz dilegimle..=20

    Sizin sakat dogumdan pek haberiniz yok sanirim. Goruldugu gibi insanlar
    arasinda fikir ve kan uyusmazligi var. Bu tip konular bir parca olsun
    asilmadan ortalikta pek hareket beklemek dogru olmaz. Hemen faaliyete
    gecmek, sakat doguma neden olmaktir. Once bir enine boyuna konusalim degil
    mi ?

    Vaktimizin degeri konusuna gelince... bu konular bu kadar zaman harcamayi
    bence hakediyor ve bizleri dusunmeye, gelistirmeye tesvik ediyor. Isterseniz
    birakalim da insanlar biraz konussunlar. Nasil olur ?
    Biraz daha sabirli, anlayisli olur da bu sekilde konusursak daha cabuk
    sonuca gidecegimizi dusunuyorum.

    Basarisizliga neden mahkum olalim ki ? Once birbirimizi dinleyelim.
    Birseyler uretelim. Fikir verelim. Uzaktan laf atarak geri cekilmeyelim.
    Plan/proje her ne ise belirleyelim. Adam gibi calisalim da basari bizim
    kolemiz olsun. Ne dersiniz ?

    Hoscakalin...

    C.Hakan POLATKAN
    Programmer, IT Department PM